Hop til indhold
  • 0

Styring Af Lamelgardiner Med Ihc Wireless - Verdens Bedste Idé!


Krist0ffersen
 Share

Spørgsmål

Hej Folkens,

 

Som beskrevet, troede jeg at jeg havde verdens bedste idé til styring af lamelgardiner med IHC Wireless Jalousi Standard.

 

Jeg købte:

- Luxaflex lamelgardiner med motor (24V) (Motor.pdf)

- 230V modul (så den både kan få strøm og styres fra/af 230V) (Omformer.pdf)

- IHC Wireless Jalousi Standard (IHC Wireless Jalousi.pdf)

 

Alle datablade er vedhæftet. Der virker fint, hvis jeg erstatter IHC Wireless Jalousi Standard'en med en alm. kontakt, men ikke med, ja, IHC Wireless Jalousi Standard'en. Når jeg måler, så får den kun ca 10 mA og 230V, så det er nok der fejlen ligger - det er ikke over minimumsbelastningen på 20W for IHC Wireless Jalousi Standard. (Diagram.pdf)

 

Hvad gør man i en sådan situation - kan man sætte en modstand på (og hvor/hvordan?), eller er der nogen, der har gode idéer? Jeg har en controller og kører ellers kun IHC Wireless (FYI)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det fremgår af databladet for omformeren at styresignalet trækker 5mA, så det stemmer jo fint overens med det du har målt dig frem til. Du kan jo teste ved at sætte en alm. pære i serie (blot for at overbevise dig om at det virker)

Jeg vil dog droppe omformeren og styre direkte via et 24V output modul i stedet, og så iøvrigt også droppe den der wireless jalousi tingest, men det kræver jo selvfølgelig at du trækker et kabel fra gardin til tavle, og det ønsker du måske ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej

 

Jeg har faktisk også lige bestilt Luxaflex lamelgardiner med IQ-motoren. Dog har valgt motoren med RTS-styring (Radiostyring fra Somfy fjernbetjeninger).

 

 

I stedet for at bruge IHC Wireless vil jeg købe et "Somfy 1-kanal interface modul" (http://www.avoutlet.com/index.php?dispatch=products.view&product_id=4471), som jeg vil koble direkte til IHC-anlægget.

 

Måske kan du gøre noget lignende? Det ser ud til, at der i 230V modulet også er Somfy RTS - eller er jeg helt galt på den?

 

Mvh

Christian

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej

 

Jeg har faktisk også lige bestilt Luxaflex lamelgardiner med IQ-motoren. Dog har valgt motoren med RTS-styring (Radiostyring fra Somfy fjernbetjeninger).

 

 

I stedet for at bruge IHC Wireless vil jeg købe et "Somfy 1-kanal interface modul" (http://www.avoutlet.com/index.php?dispatch=products.view&product_id=4471), som jeg vil koble direkte til IHC-anlægget.

 

Måske kan du gøre noget lignende? Det ser ud til, at der i 230V modulet også er Somfy RTS - eller er jeg helt galt på den?

 

Mvh

Christian

Christian > Har du nogen ide om de evt. kan købes i DK?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej

 

Jeg har faktisk også lige bestilt Luxaflex lamelgardiner med IQ-motoren. Dog har valgt motoren med RTS-styring (Radiostyring fra Somfy fjernbetjeninger).

 

 

I stedet for at bruge IHC Wireless vil jeg købe et "Somfy 1-kanal interface modul" (http://www.avoutlet.com/index.php?dispatch=products.view&product_id=4471), som jeg vil koble direkte til IHC-anlægget.

 

Måske kan du gøre noget lignende? Det ser ud til, at der i 230V modulet også er Somfy RTS - eller er jeg helt galt på den?

 

Mvh

Christian

 

Hej Christian - Fik du ovenstående til at virke?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har længe luret på denne tråd, og nu har jeg næsten en løsning (bare til info, hvis andre ønsker at bruge IHC Wireless, jalousi og rullegardin med motor).

Jeg har fået leveret LuxaFlex med en 24V motor. Den simple løsning var at få 2 strømforsyninger, og koble dem på hver sin udgang af Wireless Jalousi. Så hvis man trykker op, er det den ene strømforsyning der leverer de 24v til motoren, og hvis man trykker ned, er det den anden strømforsyning der leverer 24v.

Motoren kører op/ned afhængig af polariteten. Så på den ene strømforsyning skulle ledningerne fra udgangen bare vendes. 

Men, det virker ikke endnu. Når begge udgange fra strømforsyningerne er koblet til motoren (hvoraf den ene udgang er vendt), så virker det ikke. Så jeg tror der går en lille styrestrøm fra IHC Wireless som kortslutter det. Så jeg har bestilt et 24V relæ , som afbryder udgangen fra den strømforsyning, som ikke leverer strøm. Så burde det virke.. 

Udfordringen ved IHC Wireless er, at der skal være en minimumsbelastning på 20W, så derfor kan man ikke indsætte et relæ mellem IHC Jalousi og strømforsyningen. Ved at sætte relæet bagved strømforsyningen (og derved opnå den nødvendige belastning), kræver det godt nok en ekstra strømforsyning, men til gengæld slipper man for at trække ledninger....

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok