Hop til indhold
  • 0

Dim Niveau Ved Dobbelt Tryk


Silberg
 Share

Spørgsmål

Jeg har i min entré 3stk wireless tryk som styrer en Universal Dimmer med "1.2.03.d. Trådløs Dimmer".

Lige nu så starter dimmeren på 20% hvilket jeg kan regulere ved at holde en af de to taster på wireless trykkene inde. Så langt så godt..

 

Jeg kunne godt tænke mig at jeg kunne sætte 1 eller 2 faste niveauer som kan kaldes ved f.eks. at trykke hurtigt 2x på en tast på wireless trykkene.

 

Jeg er temlig grøn i at programmere IHC så jeg ved ikke om dette overhovedet kan lade sig gøre eller om det måske ligger i en standard FB.

 

Håber i kan gøre mig klogere :)

 

Mvh 

Nikki

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Nikki, og velkommen til IHC-User.dk :-)

Det med dobbelttryk er ikke altid så smart i praksis som det er tiltænkt. Nogle trykker nemlig ikke altid lige hurtigt efter hinnanden.

Istedet bør du nok anvede kort/lang tryk som er mere entydig. Det findes der også en standard FB til.

På den måde kan du f.eks. fremkalde mem1 med kort tryk og mem2 med langt. Men det bør ske på en dedikeret taste som ikke bruges til at fremkalde et scenarie/touch og regulere med.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Nikki

 

Som Lars skriver, så er det ikke så godt med dobbeltryk ifm. dimmer.

 

Jeg har derfor lavet det med trippletryk.

 

Hvis man trykker 3 gange inden for 1 sek. (kan justeres) så holder den lige en pause på 1 sek og sender herefter et scenarie til dimmer.

Hvis den sender scenarie med det samme, så virker det ikke.

Vi bruger det til at have en nem og hurtig måde at tænde dimmer på 100%.

 

Se vedhæftet.

20130912 TrippleTryk.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok