Hop til indhold

Styring Af Somfy Gardin-Motor


anders912
 Share

Recommended Posts

Vi skal have nye plisse-gardiner, og der skal selvfølgelig noget styring på. Jeg har IHC over det hele, og er på det sidste begyndt at lege med noget Z-Wave til bl.a. trådløs alarm.

 

Vi har fået et par tilbud fra lokale gardin-sælgere, og det er lidt grotesk hvad de vil have for det skidt. Tilmed ved de stort set intet om det de sælger.

 

Nå, men jeg har fundet den motor der skal på (Somfy LW28), og den fungerer ganske enkelt: den kører den ene vej hvis man sætter 24VDC til, og den anden vej hvis man vender polariteten. Dette kan bl.a. styres med et Z-Wave modul, Hunter Douglas DBMZ. Imidlertid har jeg et tomt rør der ender ved de pågældende vinduer, og derfor vil jeg trække et link-10 kabel og styre det med et IHC output modul.

 

Jeg har brug for flg. dims:

input: 24V fra strømforsyning, + 2 indgange fra IHC-output (op/ned)

output: 24V hvor polariteten vendes, alt efter hvilken indgang der er kortsluttet.

 

Findes sådan noget, eller skal jeg have tændt for loddekolben? Evt. nogen der har, eller kan tegne, et diagram?

 

Venlig hilsen Anders

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan f.eks anvende 2 stk relæer, og koble dem til sådan her:

 

post-2334-0-05406800-1376228652_thumb.jp

 

Så lave du en FB der ved tryk på OP knappen aktiverer IHC udgang 2 så motoren kører den rigtige vej, og herefter aktiverer IHC udgang 1.

Ved tryk på NED knappen, ja så skal IHC udgang 2 stå modsat, efterfulgt af aktivering af relæ 1.

 

As simple as that :)  

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan f.eks anvende 2 stk relæer, og koble dem til sådan her:

 

attachicon.gifGardinstyring.jpg

 

Så lave du en FB der ved tryk på OP knappen aktiverer IHC udgang 2 så motoren kører den rigtige vej, og herefter aktiverer IHC udgang 1.

Ved tryk på NED knappen, ja så skal IHC udgang 2 stå modsat, efterfulgt af aktivering af relæ 1.

 

As simple as that :)  

 

Genialt, mange tak for det :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok