Hop til indhold

Smedejernslåge


Recommended Posts

Hej,

 

Jeg har fået installeret en smedejernsport med motor, som ifølge leverandøren skulle kunne styres via IHC.

 

Der er tre ledninger tilkoblet.

 

1. Com

2. Åben

3. Lukke

 

Det fungere sådan at hvis jeg får Com kablet og Åben kablet til at røre hinanden, ja så åbner porten. Omvendt hvis Lukke og Com rører hinanden så lukker porten.

 

Så det må være en form for kortslutning der afgør om den åbner/lukker.

 

Jeg har forbundet det til IHC således.

 

1. 0V

2. 24V Outputmodul

3. 24V Outputmodul

 

Jeg har så oprettet to "Dørlåse" i IHC administrator med de to outputudgange - en for Åben og en for lukke.

 

Hvis jeg i serviceview skifter imellem On/Off på de to dørlåse, så sker der ingen ting.

 

Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt?

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan f.eks. Bruge et par af disse:

http://www.letvvs.dk/el-katalog/staerkstromsmateriel/dinskinne-materiel/relaeer-modul-kontaktor/relaeer/relae-16a-1no-24v-ac-686009.html

Eller du kan anvende 1/2 230v modul hvis du har sådan et sidende i forvejen. Der er een fælles fase for 4 udgange.

Så forbinder du 1(com) til fase indgangen og 2(åben) og 3 (lukke) til hver sin udgang. Bemærk du kan ikke benytte de 2 sterende udgange til noget. Den anden halvdel af modulet kan stadig anvendes normalt.

Er for øvrigt selv ved at få muret et par søjler hvortil der er gjort klar til en smedejernsport med styring.

Er nysgerrig efter om du vil poste et billede, information, pris mm. af din port + styring.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lars,

 

Jeg har nærmest ingen ledige 230v udgange, og der er ikke plads til flere moduler på controlleren.

 

Så det nemmeste vil vist være at bruge 2 af de relæer du henviser til. 

 

Hvordan skal det så strikkes sammen med to relæer?

 

Jeg vil meget gerne poste et billede en af de nærmeste dage.... Men et par hints til dig.. Husk at få monteret ekstra sensorer så porten ikke kan åbne op i bilen. Ligeledes er det sikkerhedsmæssigt bedst hvis du kan få styreboksen ind i en garage/skur/hus istedet for at være monteret ude ved porten.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej det er et skifte relæ, dvs der altid er forbindelse til en af siderne. Det duer nok ikke.

Du kan benytte 2 stk. af dem jeg linkede til tidligere. Forbinde dem til hvert sit 24 output så du får 2 uafhængige relæ funktioner som du kan forbinde til din portstyring. Her samler du bare nullerne/com.

Link til kommentar
Del på andre sites

Er der ikke nogen der kan hjælpe med et link?

 

Er det sådan et par stykker her der skal bruges

 

http://www.letvvs.dk/el-katalog/staerkstromsmateriel/dinskinne-materiel/relaeer-modul-kontaktor/relaeer/relae-1sk-16a-24vdc-gw96926.html

 

Jeps det kan sagtens bruges. Du skal som tidligere skrevet bare bruge to.

 

Til Lars Jacobsen:

Det du har linket til er et 24V AC relæ - det skal være 24V DC for at kunne bruges til IHC Output 24.

Et skifte relæ kan sagtens bruges - du skal bare kun bruge 2 ud af de 3 forbindelser, så har du et slutte relæ (eller et bryde relæ).

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvordan skal det så strikkes sammen med to relæer?

 

Relæ 1:

A1: Udgang X fra IHC Output 24

A2: 0V (fra IHC strømforsyning)

1: Com

4: Åben

 

Relæ 2:

A1: Udgang Y fra IHC Output 24

A2: 0V (fra IHC strømforsyning)

1: Com

4: Lukke

 

Du kan se diagrammet for relæet her (på side 286): http://apps.gewiss.com/catalogo2008/IN/CatalogoTecnico/

Det er meget småt, og du skal faktisk taste 284 for at nå frem til den rigtige side.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok