Hop til indhold
  • 0

For Få Output Til Aktivering Af Relæ Til Telestat


staer00j
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg har sat en vandpumpe op til vanding af haven. Vil gerne have et fordelerrør med 5 udgang koblet til pumpen med telestater. Problemet er, at jeg kun har et 5 leder kabel trukket ud til pumpen (nul, jord og 3 udgange). Én udgang skal bruges til pumpen dvs. jeg maks kan koble 2 telestater på. Der er desværre ikke mulighed for at trække ekstra kabel.

 

Jeg har kigget på wireless relæ, hvilket opfylder mit behov. Jeg har en wireless controller, men prisen på 500-600dkr per udgang er helt absurd 

 

Nogle gode idéer til om dette kan gøres alternativt (læs billigere)? 

 

Pumpen kunne evt. aktiveres sammen med telestaterne og reducere behovet for udgange med én. Ved dog ikke hvordan det skal kobles sammen, således to/tre telestater kan aktiveres samtidig uden at skabe problemer. Nogle bud, på, hvordan der kan skabes korrespondance til pumpen? 

 

Mvh

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Tja der er nok ikke så meget at gøre end at bide i det sure æble og betale de ekstra små kr. 1.200,- for at få alle funktioner.

Du kunne som du er inde på parallel koble pumpen via et alm. relæ på telestaterne og derved spare ca. kr. 500,-

 

En løsning kunne også være at benytte udgangene til at styre et decentralt "digitalt" modul der via de 3 ledere kan lave 8 (7) states. Men det koster nok mere i relæer mm, end den oplagte løsning med 2 Wireless enheder

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars

Tak for svaret. Alt i alt bliver det en noget dyr løsning med telestater, fordelerrør og wireless udgange. Jeg kan dog se, at elektrikeren har trukket et tomrør fra elskabet ud under huset. Med 50m gravearbejde, kunne jeg trække et ekstra kabel.

 

Meget arbejde for lidt ekstra styring, men når man nu kan, skal det jo overvejes :-)

 

Mvh

Jesper 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har talt med min vvs-mand. Han siger at telestat ventilerne ikke vil kunne klare trykket fra en vandpumpe. De er kun til det lave tryk i varmeanlægget. Jeg skal have markant dyrer magnetventiler, hvis de skal kunne klar vandtrykket og styres elektronisk.

Må vist leve med at skulle skifte imellem de fem områder manuelt vha. kuglehaner.

Mvh

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har talt med min vvs-mand. Han siger at telestat ventilerne ikke vil kunne klare trykket fra en vandpumpe. De er kun til det lave tryk i varmeanlægget. Jeg skal have markant dyrer magnetventiler, hvis de skal kunne klar vandtrykket og styres elektronisk. Må vist leve med at skulle skifte imellem de fem områder manuelt vha. kuglehaner. Mvh Jesper

Prøv at besøge den lokale genbrugsplads. Lokaliser pladsen for udtjente vaskemaskiner, og skrald dem for magnetventiler
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok