Hop til indhold

Simpelt (Dummie) Spørgsmål Ang Dæmper


 Share

Recommended Posts

Hej alle.

 

Håber lige der er en der gide hjælpe mig her, med et lille MEGET enkelt spørgsmål.

 

Jeg har en IHC 400 UNI dimmer jeg ønsker skal tænde (ØV) og slukke (ØH) Derudover skal (NV) kunne justere lysstyrken op mens (NH) skal kunne styre lysstyrken ned.

 

Jeg har fundet ud af ved at bruge funktionsblok 1.2.02 (Advanceret dæmper) Jeg Skal have de 2 nederste tryk som skal dæmpes rykket over på reguler op og reguler ned. Men hvor og hvilken blok skal jeg bruge ? og til hvilken funktion ? det lampested som jeg ønsker at kunne regulere, eller ?


Håber en venlig sjæl evt. lige kan hjælpe.

På forhånd tak! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikael.

Tak for dit svar.

Jeg har egentlig ikke nóget projekt lavet endnu, jeg ønsker bare at se funktionen i et TOMT projekt så jeg selv på et senere tidspunkt kan sætte den ind i et projekt..
Derfor er ind/udgang ligegyldig mht til adresser, jeg tænker mere bare selve funktionen i IHC hvordan trykket skal forbindes til udgange for at få UNI 400 dimmeren til at virke :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan eksempelvis gøres som på vedhæftede. Jeg har dog kun lavet det med 2 tryk, da et kort tryk vil tænde/slukke lysdæmperen, og et langt tryk vil skrue op/ned for lysstyrken. Derfor er der jo ingen grund til at bruge 4 tryk til at styre den. :)

UNI400 dimmeren skal desuden omstilles til 2-tast styring. Det kan du se hvordan man gør i manualen til dimmeren.

post-3951-0-14993700-1367077581_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok