Hop til indhold

Repetion Af Udgangs Signal ( Lang Ringe Tone)


Recommended Posts

Jeg er igang med at flytte min ringeklokke over på IHC.

Se evt. min første tråd om projektet: http://www.ihc-user.dk/forum/topic/3559-24v-til-12v-ringetryk-ringeklokke-6v/

 

Det virker! - men jeg kunne godt tænke mig at få "Ding Dong" til at blive til " Ding Dong - Ding Dong" :-)

 

Jeg har pt anvendt trappautomat blokken, således at et tryk giver 0,5sek til mit overdragerrelæ.

De 0,5 sek, giver et "Ding Dong" i fornuftigt tempo, og er samtidig uafhængig af om det er et kort eller langt tryk ved døren.

Min Friedland ringklokke giver et "Ding Dong", hvis længde er proportionalt med tiden relæet er trukket, f.eks. havde jeg sat tiden til 4 sek, så var der først et "ding" og ca. 2 sek senere var der et "dong" altså ret laaaang trukkent.

 

Min tanke er derfor, at ét tryk ved døren giver:

  • 0,5 sek udgang = ding dong
  • ca. 1 sek pause imens lyden er.
  • 0,5 sek udgang til endnu et ding dong.

Gode råd til hvordan jeg får det strikket sammen i en funktion udbedes? :-)

 

Med venlig hilsen

 

Jesper Hyllen

Link til kommentar
Del på andre sites

Prøv om vedhæftede kan bruges. Du kan under indstillinger sætte tiderne for lyd/pause. Du kan ligeledes indstille antal gange den skal ringe, og så har jeg indsat en "Timer lås", som skal udløbe før man igen kan ringe på. Så undgår man at blive irriteret over de typer, der står og trykker på ringetrykket 30 gange, indtil man får åbnet døren. :D

JesperHyllen.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Prøv om vedhæftede kan bruges. Du kan under indstillinger sætte tiderne for lyd/pause. Du kan ligeledes indstille antal gange den skal ringe, og så har jeg indsat en "Timer lås", som skal udløbe før man igen kan ringe på. Så undgår man at blive irriteret over de typer, der står og trykker på ringetrykket 30 gange, indtil man får åbnet døren. :D

 

Jeg takker og bukker Torben!!!

 

Det virker, og det gav mig mulighed for at kravle ind i din fine funktionsblok, og forstå hvad du har lavet. (selv om jeg ikke synes at IHC er det mest logiske programmeringsværktøj jeg har prøvet).

 

Men mange tak for hjælpen

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

 

Jeg har prøvet at download dit projekt, men få at vide at min Visual 2.7.101 ikke er opdateret, er det rigtige?

 

Det er muligt. Den visual software jeg bruger, og som pt. ligger til download på LK's hjemmeside, hedder 2.7.110.

Du kan hente den her : http://www.lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/teknisk-support/IHC-Control-Visual-Software2.page?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 months later...

Prøv om vedhæftede kan bruges. Du kan under indstillinger sætte tiderne for lyd/pause. Du kan ligeledes indstille antal gange den skal ringe, og så har jeg indsat en "Timer lås", som skal udløbe før man igen kan ringe på. Så undgår man at blive irriteret over de typer, der står og trykker på ringetrykket 30 gange, indtil man får åbnet døren. :D

Hej Torben

 

Har også prøvet din FB. Har dog det problem, at når jeg ændrer til eksempelvis 3 korte beep (Timer lyd: 00:00:00,010, Timer pause: 00:00:00,800, Antal gange: 3, Timer lås efter tryk: 00:00:15,000), så får jeg kun 2 beep, og blokeringstælleren starter ikke før der er trykket igen (som genererer 1 beep). Hvad gør jeg umiddelbart forkert?  

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Torben

 

Har også prøvet din FB. Har dog det problem, at når jeg ændrer til eksempelvis 3 korte beep (Timer lyd: 00:00:00,010, Timer pause: 00:00:00,800, Antal gange: 3, Timer lås efter tryk: 00:00:15,000), så får jeg kun 2 beep, og blokeringstælleren starter ikke før der er trykket igen (som genererer 1 beep). Hvad gør jeg umiddelbart forkert?  

Det problem synes jeg ikke lige at jeg kan genskabe. Hvad sker der hvis du laver Timer lyd lidt længere? 1 hundrededel af 1 sekund er jo ikke meget. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok