Hop til indhold
  • 0

Ny Ihc Iphone App


christian.lykke
 Share

Spørgsmål

Hej alle

 

Jeg har en IHC Controller uden viewer og kan derfor ikke bruge LK's app til iPhone.

 

Derfor er jeg selv gået igang med at udvikle en iPhone applikation, der kan styre mine IHC enheder. Jeg har kun IHC Wireless produkter og har derfor i første omgang kun implementeret Wireless relæ og lysdæmper.

 

Programmet er lige nu låst til min IHC installation, men jeg har planer om at lade applikationen hente projektet fra controlleren og opsætte enhederne derfra.

 

Da det kræver forholdsvis meget ekstra arbejde at udvide applikationen til at understøtte ekstra output-enheder og virke på en hvilken som helst IHC-installation. Men hvis der er interesse for det vil jeg stærkt overveje det. Det skal dog siges, at hvis jeg går igang med at udvide projektet, forventer jeg at tage en pris af ca. kr. 50-100 for applikationen.

 

Jeg har vedlagt et screenshot af applikationen på dens nuværende niveau (meget tidlig version). Lysdæmpere og relæer reagerer næsten med det samme man trykker på knappen eller slider (sender først når man løfter fingeren).

 

Applikationen virker både på lokalt og eksternt netværk så længe der er åbnet for port 443.

 

 

Mvh

Christian Lykke

post-5409-0-49347700-1361391483_thumb.pn

Link til kommentar
Del på andre sites

22 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Kan man købe en kopi af dit xcode projekt fra dig?

 

Skal ikek bruge det til noget komicielt, bare et app med 2-4 knapper til mine børns iphone, så de kan slå alarmen til og fra 

Det lyder til at du har en lille smule forstand på programmering?

Så kunne du evt opnå det ved at lægge php script på din nas, og oprette henvisning til dette på iPhone homescreen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Clemen

 

 

Jeg vil umiddelbart sige, at kildekoden ikke er til salg. For at du kan uploade til din iPhone kræver det også, at du har en gyldig iOS developer licens, som koster kr. 609,- om året.

 

Det kræver en del kendskab til IHC controllerens SOAP request/response for at kunne udvide programmet til at styre andet en relæer og lysdæmpere.
 

 

Hvordan slår du din alarm til i dag?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Objective-C har klasser som kan håndtere disse kald indbygget i foundation-frameworket.

 

Du kan kigge lidt på følgende klasser:

 

NSURLConnection

NSURLRequest

NSXMLParser

(Evt. de mutable versioner af nogle af dem)

 

 

Authentication fungerer ved, at du sender et "authentication" request med brugernavn, adgangskode og applikation (brug evt. treeview som applikationsnavn).

AuthenticationService returnerer et svar med enten oplysninger på den bruger du blev logget ind med eller en fejl om hvad der gik galt. I svarets header er der et felt der hedder "Set-Cookie", hvis værdi bare skal sendes med i alle efterfølgende kald til fx ResourceInteractionService eller ControllerService i header-felt kaldet "Cookie".

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Mikkel.

 

Beklager det sene svar.

 

Ja det virker kun på Wireless dimmers. Jeg har desværre kun Wireless i min installation så jeg har ikke rigtig mulighed for at finde ud af hvordan det virker med fortrådede dimmers.

 

Jeg sender bare et SOAP request til controlleren med en værdi fra 0-100 svarende til lysniveauet. Hvis du er interesseret i at finde ud af mere omkring hvordan kommunikationen til controlleren fungerer kan du hente et program, der lytter på HTTP traffik (jeg kan anbefale Fiddler2).

 

Hvis du starter programmet ServiceView mens du lytter kan du se hvilke kald programmet foretager når du evt. ændrer lysniveauet i din dimmer.

 

Mvh

Christian Lykke

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Mikkel.

 

Beklager det sene svar.

 

Ja det virker kun på Wireless dimmers. Jeg har desværre kun Wireless i min installation så jeg har ikke rigtig mulighed for at finde ud af hvordan det virker med fortrådede dimmers.

 

Jeg sender bare et SOAP request til controlleren med en værdi fra 0-100 svarende til lysniveauet. Hvis du er interesseret i at finde ud af mere omkring hvordan kommunikationen til controlleren fungerer kan du hente et program, der lytter på HTTP traffik (jeg kan anbefale Fiddler2).

 

Hvis du starter programmet ServiceView mens du lytter kan du se hvilke kald programmet foretager når du evt. ændrer lysniveauet i din dimmer.

 

Mvh

Christian Lykke

 

Kan man det?

Det er da SSL krypteret trafik (https)...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Gætter på der er tale om at programmet på en måde sniffer på selve maskinen det er installeret på og ikke den reelle netværkstrafik.

Ellers er der jo også wireshark mfl.

Edit: en hurtig googling viser der anvendes "man in the middle" princippet. se evt.

http://www.fiddler2.com/fiddler/help/httpsdecryption.asp

Så korrekt det er ikke noget der "bare" kan sniffes som sådan.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Man kan sagtens sniffe på lokalt netkort, når man vil analysere data fra en app der kører på ens pc. 

"Maschine in the middle" bruges når man analyserer data mellem 2 apps man ikke har adgang til (på OS niveau).

Men uanset, så kan man ikke sniffe data der er ssl krypteret. Det er krypteret inden det forlader app'en.

Det eneste man kan se er, at der udveksles data via ssl protokol. Og så alt det protokol specifikke med "change cipher" osv...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hmmm - fik så lige læst op på Fiddler.

Det kan da godt se ud som om at den rent faktisk kan - via "man in the middle", og ikke "Maschine in the middle", som jeg kender fra wireshark. Det skulle ikke undre mig at ServiceView negligere cert fejl, da de LK jo anvender "Self-signed" certifikat. Crap...

Man skulle næsten tro at det var en lille bolsjebutik...

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok