Hop til indhold
  • 0

Problemer Med Login Til Controlleren Udefra


Steen Krogh Jensen
 Share

Spørgsmål

Jeg har problemer med at logge ind "udefra" (se vedlagte billede).

 

Når jeg skriver min IP-adresse kommer startbilledet fint frem.

 

Jeg kan sagtens logge på controlleren med USB, LAN og wireless derhjemme, men kan ikke komme på udefra!

 

Er der nogen, som har løsningsforslag til dette?

 

Jeg har forsøgt at resette brugere på controlleren vha. reset_users_access_control.zip uden at det hjalp.

 

P.S. Jeg kan godt logge på min NAS udefra uden problemer!

Link til kommentar
Del på andre sites

17 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Steen,

 

Jeg er lidt usikker på, hvornår det er controlleren begynder at vil ”snakke SSL” med dig, og dermed hvor langt du kan nå hvis der ikke er ”hul igennem” for samme. Men kunne det måske være her problemet ligger?

 

Har du forwardet porte i din router til controlleren for både almindelig http og så https?

 

Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen Steen.

 

Din port forward burde være OK.

 

Jeg har en ZyXEL ZyWALL router, her er det eksempelvis ikke nok kun at port forwarde, her skal der også laves en regel i firewall delen som tillader trafik fra WAN til LAN på port 443.

 

Jeg har ikke TDC som ISP, så kender ikke deres router, men kunne det være sådan noget der er galt?

 

Jeg ved heller ikke om TDC kunne tænkes at benytte port 443 til noget, i givet fald burde routeren ikke tillade dig at lave egen forward på porten. Men prøv eventuel at skifte SSL port på IHC controlleren til eksempelvis 4430, og ligeledes din forward, for at udelukke 443 bruges til andet.

 

Hilsner Ole.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for alle jeres svar.

 

Jeg har prøvet at ændre port 443 til 4430 uden succes!

 

Lars nævner noget om min DNS. Den er her:post-381-0-13361500-1361263033_thumb.jpg

 

Når jeg udefra taster min IP-adresse kommer følgende: post-381-0-34838600-1361263031_thumb.jpg

 

Når jeg trykker på Sceneview loader den rigtigt: post-381-0-30471800-1361263032_thumb.jpg

 

MEN, så kommer balladen. Login af bruger mislykkedes: post-381-0-45296800-1361263334_thumb.jpg ØV

 

Alt ser rigtigt ud, men kontroleren "kender" mig ikke.

 

Giver det mening at resette controlleren med reset_factory_default.zip ??

 

 

Jeg forstår ikke helt det Ole skriver om WAN til LAN!

post-381-0-02814000-1361263031_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du kommer fint igennem på port 80 og får fat i controlleren.

Du har tilsyneladene også hul igennem på port 443 (iflg.screenshot) og du får også lov til at hente/loade Servicewiev. Så vidt så godt. Det er altså ikke netværksopsætningen den er galt med. (ellers er TDC´s hjælp til emnet her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23672)

Men baladen er brugerrettigheder. Du anvender en hjemmelavet bruger "Steen", er brugeren oprettet som administrator eller blot alm. bruger ?

Det burde ikke være nødvendigt med en hel factory_reset, men måske:

http://www.ihc-user.dk/forum/files/file/3-reset-users-access-controlzip/

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja det kan være besværligt og drille lidt (meget).

Specielt er det svært at side hjemme og rette lokalt på controlleren og så teste fra WAN/Internet siden.

 

Hvis det er nogen hjælp kan du prøve at oprette en midlertidig testbruger og sende mig oplysningerne i en PM. Så prøver vi at se om det kan lade sig gøre at få hul igennem. Du kan altid slette brugeren igen efter test.

 

DNS ser også OK ud, og burde ikke have nogen indflydelse, men den kan drille ved mail og Time server indstillinger på controlleren. De vigtige netværksindstillinger er Gateway og subnet.

 

Da du prøvede at ændre port 443 til 4430 gjorde du det der både på controlleren og din Router ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Steen,

 

Jeg vil lige uddybe det med WAN til LAN, uden det behøver at være problemet du bøvler med.

 

De fleste routere har også indbygget en firewall, som du i mindre eller større grad kan ”rode” i. Min tillader at angive hvor trafikken kommer fra og hvor den skal til, og på hvilke porte trafikken skal tillades. Jeg er eksempelvis interesseret i at tillade en hvilken som helst WAN IP (source IP) adgang til den specifikke LAN ip (destenation IP) min IHC controller har, i mit tilfælde 192.168.16.25, på port 80 og 443.

 

Og det har jeg angivet i min firewall, ud over at jeg har forwardet de to porte i NAT (Network Address Translation) delen.

 

Jeg har netop lige prøvet i mit eget setup, at ”putte en prop i” port 443, og så fejler mit login på præcis samme måde som det er tilfældet for dig.

 

I det du allerede har forsøgt at benytte dig af en alternativ port til din SSL trafik, med samme resultat, synes jeg derfor det tyder på noget firewallmæssigt.

 

For vi er jo sikre på at brugernavn og adgangskode er rigtig, i det du benytter samme bruger fra LAN siden.!? :-)

 

Håber det giver mening.

 

Hilsner Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har testet lidt med Steen direkte og har hul igennem til hans controller forside på port 80. Kan downloade java apletten til serviceview, sceneview mm. Som Steen også har vist screenshot af.

Men det er kun Serviceview der tillader adgang på port 4430 som vi har skiftet til. Sceneview virker ikke og fejler. Så problemet er ikke netværksrelateret, men må have noget at gøre med med brugerrettigheder i controleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Meget mystisk!

 

Hvis jeg prøver at starte Sceneview fra Controller forsiden først kan jeg ikke logge ind.

 

Hvis jeg starter SceneDesign, logger jeg ind uden problemer. Mens den er åben, kan jeg også logge ind på Sceneview!!

 

Detr samme gælder ServiceView.

 

Er der nogen der kan komme med en forklaring?

 

 

-> Ole: Det er det samme på port 443 og port 4430.

-> Lars: Kan du tjekke om det samme gælder for dig. Din bruger er stadig den samme! (på forhånd tak).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg oplever næsten det samme.

Kan kun logg ind på Sceneview og WebSceneview. Kan ikke logge ind på Serviceview, heller ikke hvis jeg er logget ind på Sceneview. Men det er jo heller ikke helt det samme som Steen da han jo åbner Scenedesign først. Denne har jeg ikke adgang til så kan ikke efterprøve.

Der er nok ikke andre udveje en kontakte LK´s support, eller den helt store factory reset.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok