Hop til indhold
  • 0

Ihc Net Basis - Trådløst Netværk I Hus


IHCNetbasis
 Share

Spørgsmål

Hej Medlemmer

 

Jeg er ikke el eller netværks kyndig - men har et stort problem med at få trådløst net i mit hus.

 

Jeg har et hus med IHC net basis. Der er 2 enheder med 8 udgange. Jeg har en router fra

Dansk Kabel TV installeret og herefter 2 switche der fordeler ud til de 2 IHC net basis enheder.

 

Problemet er at dette er installeret i et redskabsrum langt fra huset - og den trådløse router fra

Dansk kabel TV kan ikke række helt ind til huset. Jeg har brug for at få en trådløs router ind i

huset.

Problemet er at få hele netværket til at kunne se hinanden. Dvs. hvis jeg sætter en router op i et

udtag i huset laver den et trådløst netværk - men jeg kan ikke se de enheder der er sat i LAN stikkene

i væggen. Jeg kan f.eks. ikke få mit Sonos anlæg til at virke da Sonos enheden er sat i LAN og

styringen sker fra en bærbar/telefon/Tablet.

 

Jeg har prøvet med en meget kraftig trådløs router i redskabsskuret - men den kan kun nå ca. halvdelen

af huset.

 

Er der en måde på hvordan jeg kan sætte en trådløs router op i et LAN udtag og samtidig få den til

at kunne se resten IHC net basis netværket??

 

Mvh. Ole

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg vil gætte på at det skyldes at dit nye ekstra accesspoint har dhcp server enabled, og tildeler de trådløse klienter en ip adresse, som er i et andet sekment end det som Sonos og alle andre LAN klienter har.

Du skal ind i konfiguration på dit accesspoint og disable DHCP funktionen.

Dermed vil din "Dansk Kabel TV" router/accesspoint tildele ip adresserne. Og alle enheder forbliver i samme segment...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

1: ikke nødvendigvis. Du kan godt have 2 trådløse net, hvis 1 ikke kan dække arealet. (er der også wifi i DKTV routeren ?).

2: ja der bør kun være 1 DHCP server, og det kan meget passende være den eksisterende DKTV router. Den giver jo i forvejen adresser til kablede enheder.

3: tjaa det kunne da være en mulighed, men hvis du disabler DHCP på din nye wifi router, så fungere den i princippet som AP. Og det burde virke. (vilken type/model er det ?)

Et alternativ kunne være at købe en wifi router/AP/enhed der kan fungere som "range extender".

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har et krydsfelt i kælderen hvor mit tdc modem står. Min route (D-Link) har jeg flyttet fra kælderen da signalet ikke var kraftigt nok på 1. salen.

 

Jeg bruger 2 udtag til routeren, WAN-stikket på routeren har jeg tilsluttet, via det ene vægudtag direkte ned til modemet.

 

1 af LAN-stikkene bag på routeren er ført direkte ned til min 24-ports switch i racket i kælderen, derfra udgår alle de kablede stik i huset.

 

Yderligere har jeg taget en gammel D-link router og fundet noget firmvare på nettet så den fungerer som en trådløs repeater, der fanger signalet fra den anden router og sender ud med sit eget SSID. Alle påp netværket kan se hinanden og printe og tilgå NAS.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok