Hop til indhold

Viewer Uden Forbindelse Til Controller


 Share

Recommended Posts

Hej IHC users

 

Min IHC Control Viewer har tilsyneladende ingen kontakt med min IHC Controller Visual...

 

Jeg tilgår vieweren fra min browser, vælger Administrator og logger på.

Under System information står IHC Controller status nu anført som IHC Controller detached...

 

Nogen der har erfaring eller gode råd til at afhjælpe denne situation?

 

Det drejer som om en ellers velfungerende IHC installation fra midt i 0'erne, hvor Controller og Viewer er separate enheder.

Jeg har ikke tidligere anvendt Vieweren, men kan konstatere, at controller og viewer er indbyrdes forbundne ved RS 485 +/- terminaler med et snoet par omviklet med 0V fra de tilstødende terminaler.


MVH Christian

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lars

 

Det er en ærlig sag ;)

Du skal have tak for tilbagemeldingen ikke desto mindre. Nu ved jeg i hvert fald at jeg er blevet hørt.

 

Jeg har forsøgt at slukke for strømmen som du foreslår - uden effekt - og har ikke backup batteri tilsluttet.
Installationen har i øvrigt været monteret siden midt i 0'erne, så diverse strømafbrydelser har vel gjort samme arbejde for mig i tidens løb  :P

 

Jeg fægter videre i blinde og skal nok poste resultatet, hvis jeg finder en løsning...

 

MVH Christian 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 months later...

Kan som helt ny bruger på dette forum bidrage med, at mit eget viewer modul (fra 2002) meget ofte taber forbindelsen til controleren, men at det heller ikke henoverårene er lykkedes mig at finde årsagen, og at jeg derfor også meget gerne høre om det, hvis nogen skulle have en løsning/årsag.

 

Typisk synes forbindelsen at kunne genoprettes gennem en (eller måske mere typisk et par på hinanden følgende) reset(s) af Viewer modulet ...

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan som helt ny bruger på dette forum bidrage med, at mit eget viewer modul (fra 2002) meget ofte taber forbindelsen til controleren, men at det heller ikke henoverårene er lykkedes mig at finde årsagen, og at jeg derfor også meget gerne høre om det, hvis nogen skulle have en løsning/årsag.

 

Typisk synes forbindelsen at kunne genoprettes gennem en (eller måske mere typisk et par på hinanden følgende) reset(s) af Viewer modulet ...

Og så spørger jeg igen: Ville det ikke være nemmere at ringe til 44207000, og få lidt teknisk hjælp?

De er ret dygtige hos LK, er min erfaring

Link til kommentar
Del på andre sites

Og så spørger jeg igen: Ville det ikke være nemmere at ringe til 44207000, og få lidt teknisk hjælp?

De er ret dygtige hos LK, er min erfaring

Helt sikkert. Tror blot at jeg ikke hidtil har set det som noget, der var værd at besvære de gode LK-mennesker med - henholdsvis fordi jeg ikke har kunnet finde noget som helst konkret/mønster, de evt kunne gå efter, og jeg af samme årsag nok mest har opfattet det som et lokalt fænomen  :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok