Hop til indhold
  • 0

Kan Ikke Slukke Wireless Dæmper ?!


Klaus M.
 Share

Spørgsmål

Jeg oplever noget mærkeligt..... 

 

Jeg kan pludselig ikke slukke min dæmper i soveværelset..... I serviceview kan jeg se at trykket kommer frem, og at kontrolleren  forventer at dæmperen slukker, men efter 2-4 sekunder står dæmpere som tændt, uden der er rørt ved noget, og lyset sker der intet med.

 

Den eneste måde jeg kan slukke det på er via app på iPhone, og det er ikke på trykket i app'en, men den dæmper bar der er. Se foto.

 

Er sgu ved at være godt træt af at skal fumle min tlf frem hvergang fruen har været i soveværelset :(

 

Se en video fra Service view her: 

post-2027-0-33691900-1358364629_thumb.pn

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Det lyder som en standard fejl med wireless dimmere. Jeg ser den også ind i mellem med mine wireless dimmere.

 

Prøv at slette scenarie linket til dimmeren, upload projeket til controlleren, indsæt scenarie linket på ny og upload igen, det plejer at løse problemet

 

Utroligt at denne fejl ikke snart bliver rettet, den har eksisteret i over 2 år nu

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det lyder som en standard fejl med wireless dimmere. Jeg ser den også ind i mellem med mine wireless dimmere.

 

Prøv at slette scenarie linket til dimmeren, upload projeket til controlleren, indsæt scenarie linket på ny og upload igen, det plejer at løse problemet

 

Utroligt at denne fejl ikke snart bliver rettet, den har eksisteret i over 2 år nu

Faktisk er det lidt over 3 år siden jeg selv så problemet første gang, hvis det ellers er det der er dit problem, her er mit oprindelige indlæg om fejlen http://www.ihc-user.dk/forum/topic/1424-wireless-kombi-dimmer-med-stor-forsinkelse/

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Faktisk er det lidt over 3 år siden jeg selv så problemet første gang, hvis det ellers er det der er dit problem, her er mit oprindelige indlæg om fejlen http://www.ihc-user.dk/forum/topic/1424-wireless-kombi-dimmer-med-stor-forsinkelse/

Er du bekendt med om LK har et bug system man kan melde ind på ?

 

Men du har ret, jeg slettede link til scenarie, uploade, tilføje link igen, upload.......  :angry:

 

Og hvor tit skal man så forvente det sker  :(

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har 9 wireless dimmere i min installation, og det er vel en 3 til 4 gange om året at jeg får problemet med en af dimmerne.

 

Jeg er nu ret sikker på at LK kender til fejlen, det fik jeg i hvert fald at vide for 3 år siden, bare utroligt at de ikke snart får fingeren ud og retter det :wacko:

 

Det er jo desværre nok fordi de ikke kan finde ud af det...

Li'som controlleren også til stadighed tit laver spontane genstart af sig selv..  :wacko:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har samme problem. Første gang for et halvt års tid siden; først begyndte wireless dæmperne at virke med forsinkelse, og til sidst virkede de slet ikke - de kunne ikke tænde. Jeg prøvede at skifte 'unlocke' dimmeren fra controlleren, og også at skifte den ud med en anden dimmer men lige lidt hjalp det. Men da det var sommer og altså lyst længe, lod jeg det ligge i en fjorten dages tid, og pludselig ud af det blå virkede det hele igen. Tænkte det var en engangsforestilling men nej, jeg er lige kommet hjem fra en uges skiferie (hvor controlleren så at sige har ligget helt stille), og nu er tre af dimmerne stået af, jeg kan ikke gøre en dyt ved dem. Men heldigvis læste jeg tippet med app'en til telefonen (jeg bruger Striboldts Iremote Viewer), og den kan styre lyset, præcis som jeg vil. Men det er S***** da bare utroligt irriterende, at man skal bøvle med den slags - og især nu her, hvor jeg læser at det langt fra er første gang, fejlen er opstået hos nogen. Nu må LK da se at komme på banen i en fart og få fikset problemet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har samme problem. Første gang for et halvt års tid siden; først begyndte wireless dæmperne at virke med forsinkelse, og til sidst virkede de slet ikke - de kunne ikke tænde. Jeg prøvede at skifte 'unlocke' dimmeren fra controlleren, og også at skifte den ud med en anden dimmer men lige lidt hjalp det. Men da det var sommer og altså lyst længe, lod jeg det ligge i en fjorten dages tid, og pludselig ud af det blå virkede det hele igen. Tænkte det var en engangsforestilling men nej, jeg er lige kommet hjem fra en uges skiferie (hvor controlleren så at sige har ligget helt stille), og nu er tre af dimmerne stået af, jeg kan ikke gøre en dyt ved dem. Men heldigvis læste jeg tippet med app'en til telefonen (jeg bruger Striboldts Iremote Viewer), og den kan styre lyset, præcis som jeg vil. Men det er S***** da bare utroligt irriterende, at man skal bøvle med den slags - og især nu her, hvor jeg læser at det langt fra er første gang, fejlen er opstået hos nogen. Nu må LK da se at komme på banen i en fart og få fikset problemet.

Nogle wireless problemer kan løses ved at tage strømmen til controleren (husk batteri backup hvis den er installeret) i 10 sek. Andre ved at unlinke og gen linke de wireless enheder.

 

Men gid LK gad tage sig sammen og få løst dette pænt irriterende problem. :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er jo desværre nok fordi de ikke kan finde ud af det...  :wacko:

 

Du har ret..

 

LK har smidt denne vejledning til "fejlrettelse" op :blink:  http://www.lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/nyheder/ihc-nyheder/controller-mister-forbindelse-til-traadlose-enheder.page?'>LINK

 

Men de arbejder da på sagen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg synes at det er god stil at LK melder officielt ud, at der er et problem. Og at de indrømmer at de ikke kender årsagen, og dermed heller ikke ved hvad de skal gøre ved det.

Så det giver mig da håb om at det nok bliver løst en dag??? Omend at det i mit tilfælde kun 1 gang har hjulpet med genstart.

Ellers har det været den tunge vej med at unlink og link forfra.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg synes at det er god stil at LK melder officielt ud, at der er et problem. Og at de indrømmer at de ikke kender årsagen, og dermed heller ikke ved hvad de skal gøre ved det.

Så det giver mig da håb om at det nok bliver løst en dag??? Omend at det i mit tilfælde kun 1 gang har hjulpet med genstart.

Ellers har det været den tunge vej med at unlink og link forfra.

 

Ja det er da rart med en udmelding fra LK, hvor de erkender at der er et problem. Undrer mig bare lidt over at de ikke ved hvad det er, men alligevel ved, at det hverken er software eller hardware - hvad er der så tilbage? :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Når jeg oplever det plejer jeg at boote controlleren via administrator, og så derefter tænder samt slukker lyset i serviceview og så slukker det.

Genstart virker desværre ikke for mig ...

Og ja, hvis man betjener dimmer via serviceview, direkte på produktet i venstre side. Så virker den fin fin.

Men via touch eller regulering indgange på dimmer FB (1.2.03.d) i højre side, så virker det ikke.

Man kan godt sende scenarier til den. FX Rengøring 100%, madlavning 50% osv, hvorefter den sætter lysstyrken med 2-3 sekunders forsinkelse...

iPhone slider fungerer også fint. Men det er jo fordi den går direkte på dimmer produktets lysstyrke resource....

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Oplever selv problemer med wireless... i hardware tråd... Det der med LK support er så som så, har godt nok ikke prøvet at ringe til dem, men mailen virker ikke se herunder:

 

Your message
 Subject: IHC wireless problemer
was not delivered to:

 dk-lk-ibi@schneider-electric.com

because:

 User dk-lk-ibi (dk-lk-ibi@schneider-electric.com) not listed in Domino Directory

Reporting-MTA: dns;ATEUI01.schneider-electric.com

Final-Recipient: rfc822;dk-lk-ibi@schneider-electric.com
Action: failed
Status: 5.1.1
Diagnostic-Code: X-Notes; User dk-lk-ibi (dk-lk-ibi@schneider-electric
.com) not listed in Domino Directory

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Oplever selv problemer med wireless... i hardware tråd... Det der med LK support er så som så, har godt nok ikke prøvet at ringe til dem, men mailen virker ikke se herunder:

 

Your message

 Subject: IHC wireless problemer

was not delivered to:

 dk-lk-ibi@schneider-electric.com

because:

 User dk-lk-ibi (dk-lk-ibi@schneider-electric.com) not listed in Domino Directory

Reporting-MTA: dns;ATEUI01.schneider-electric.com

Final-Recipient: rfc822;dk-lk-ibi@schneider-electric.com

Action: failed

Status: 5.1.1

Diagnostic-Code: X-Notes; User dk-lk-ibi (dk-lk-ibi@schneider-electric

.com) not listed in Domino Directory

 

Jeg har før benyttet kundeservice@lk.dk i stedet for, og der plejer at være hul igennem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nå..... så er den igen galt med dimmer ved tv, som ikke reagerer.

Det er nok sket nu, hvor jeg har haft tid til et par nye program features...

Sidste gang (og også denne gang) fik jeg det til at virke igen ved at slette scenarie link og oprette det igen.

Det var ikke nødvendigt at linke dimmer på ny, så det var jo billigt sluppet denne gang ...  :wacko:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Alle

 

Jeg har fået hele 1. sal ombygget og har nu også IHC der  :) .

Alle lampeudtag er forsynet med wireless dæmpere ude i tavlen.

Men en af dem er efter kort tid hold op med at reagere. Jeg har selvfølgelig prøvet de ting jeg har læst her og resten af sitet med at linke og unlinke fjerne scenarier og fjernet hele enheden uploadet før og efter genstartet, taget strømmen genstartet resat wireless enhenden og de ting der ellers står her på siden . Men den er nu i et stade hvor den kun reagerer på selve trykket på wireless enheden ikke fra scene view eller iPhone eller iPad. I IHC Visual viser den at der er god forbindelse til enheden når jeg tester den og jeg kan godt linke og unlinke - så den vej er der forbindelse.

Så mit spørgsmål er den mon helt død og skal byttes eller er der ellers gode ideer der kan bruges tænker I?

 

På forhånd tak for input.

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tja  efter at have gjort det nogle gang og sikret mig at dimmeren har været slukket helt (0% lys) og at lyset også har været slukket så har jeg fået det til at virke igen. Jeg kan dog ikke helt se fremgangsmåden i det endnu så jeg konsekvent kan få det til at virke igen. Men nu ved jeg da at det kan lade sig gøre.

 

Tja - denne fejl er vist det man på godt jysk kan kalde rigtig træls. Den kunne godt rykke op på 1. pladsen af hvad jeg mener LK IHC burde kigge på.  :(

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hov..... kom da lige til at se LK har frigivet ny firmware 2.7.220 hvor release note er som følger: 

 

Firmwaren anvendes sammen med en Visual version 2.7.x og kan kun anvendes sammen med en Visual 2 Controller.

Denne firmware indeholder:
Fejlrettelse af problem med scenariestyring på IHC Wireless
Java 8 support
Understøttelse af nye lux- og fugtsensorer

 

Det lyder da lovende.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hov..... kom da lige til at se LK har frigivet ny firmware 2.7.220 hvor release note er som følger: 

 

Firmwaren anvendes sammen med en Visual version 2.7.x og kan kun anvendes sammen med en Visual 2 Controller.

Denne firmware indeholder:

Fejlrettelse af problem med scenariestyring på IHC Wireless

Java 8 support

Understøttelse af nye lux- og fugtsensorer

 

Det lyder da lovende.

Ja men desværre har den genintroduceret en ustabilitet, som gør at mange controller genstarter med 2-14 dages mellem rum, også selvom man er bortrejst. :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok