Hop til indhold

Integration Med Housguard Alarm


Allan Mogensen
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Er der nogen som kan hjælpe med integration af Houseguard Alarm, jeg har et relæ (UR-7) som styres af alarmen, som sender 0v eller 12v på forskellige udgange, afhængig af alarm anlæggets tilstand (alarm, frakoblet og tilkoblet)


Det som jeg ønsker at lave er 2 funktioner:

 

- Når alarmen tilkobles aktiveres indgang for Scenarie "Sluk Alt" (findes allerede)

- Når alarmen frakobles aktiveres indgang lys i bryggers (findes allerede)

 

Når alarmen er tilkoblet sender pin3(+) og pin4(-) 12v  (Pin1 og Pin4 sender 0v)

 

Når alarmen er frakoblet sender pin1(+) og pin4(-) 12v (pin3 og pin4 sender 0v)

 

Jeg har et IHC Input 24/24 modul, men det kan vist ikke liges bruges umddelbart, jeg er ikke 100meter mester i IHC programmering, men jeg kan da godt finde ud af at programmere et input fra et IHC modul.

 

Mvh

Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

 

Er der nogen som kan hjælpe med integration af Houseguard Alarm, jeg har et relæ (UR-7) som styres af alarmen, som sender 0v eller 12v på forskellige udgange, afhængig af alarm anlæggets tilstand (alarm, frakoblet og tilkoblet)

Det som jeg ønsker at lave er 2 funktioner:

 

- Når alarmen tilkobles aktiveres indgang for Scenarie "Sluk Alt" (findes allerede)

- Når alarmen frakobles aktiveres indgang lys i bryggers (findes allerede)

 

Når alarmen er tilkoblet sender pin3(+) og pin4(-) 12v  (Pin1 og Pin4 sender 0v)

 

Når alarmen er frakoblet sender pin1(+) og pin4(-) 12v (pin3 og pin4 sender 0v)

 

Jeg har et IHC Input 24/24 modul, men det kan vist ikke liges bruges umddelbart, jeg er ikke 100meter mester i IHC programmering, men jeg kan da godt finde ud af at programmere et input fra et IHC modul.

 

Mvh

Allan

Du skal sætte 12V overdragelses relæer mellem dit alarm anlæg og IHC. Herefter er det bare at tilslutte kontakt sættet på relæerne til IHC indgangene, som var det alm. tryk ved din dør, og program din IHC.

Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal sætte 12V overdragelses relæer mellem dit alarm anlæg og IHC. Herefter er det bare at tilslutte kontakt sættet på relæerne til IHC indgangene, som var det alm. tryk ved din dør, og program din IHC.

 

Hej Lars

 

Det lyder godt, du har vel ikke et link til et 12v overdragelses relæ (evt. til tavle montering)? - Jeg har googlet lidt og har ikke umiddelbart fundet noget...

 

Mvh

Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg ikke selv erfaring med den alarm, men i følge manualen (side 24 og frem), kan du fjerne en jumper på det UR-7 relækort, og derved lave kontaktsættet potentialfrit. På den måde burde du kunne tilkoble det direkte til et ihc inputmodul.

 

http://www.houseguard.dk/HouseGuardDanskManual.pdf'>MANUAL
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok