Hop til indhold
  • 0

IHC Wireless dimmer produkter i Visual


Ole
 Share

Spørgsmål

Hej,Jeg har bemærket en forskel i de wireless dimmer produkter der kan indsættes under lokaliteten fra biblioteket i Visual.Sagen er den, at min projektfil er oprettet for cirka 3 år siden, da jeg renoverede førstesalen. Det er jo nok 2 – 3 software versioner af Visual siden. På det tidspunkt kunne man indsætte en såkaldt ”Dimmer touch”, som jeg har ladet repræsentere de 1 modul Uni250 Wireless dimmere jeg har siddende ved tavlen.Sagen er den, at jeg nu skal have et par rum mere på.Når jeg i dag vil indsætte et nyt wireless produkt, kan jeg ikke finde et magen til de jeg har brugt i forvejen.Forskellen er, at det ”gamle” produkt har en ”Touch” indgang, som ved aktivering skiftevis enten tænder / regulere op eller slukker / regulere ned.Det ”nye” produkt har to indgange til samme formål, den ene tænder / regulere op den anden slukker / regulere ned.Grunden til jeg helst bruger den gamle blok er, at jeg har modificeret alle blokkene fra det gamle ”LK standard hus” til at understøtte denne dimmer, i stedet for de trådede som blokkene oprindelig er lavet til.Jeg kan jo bare kopiere en af de gamle dimmere, og indsætte under den nye lokalitet, men forinden vil jeg gerne høre, om der er nogen der kender årsagen til ændringen, en problematik i forhold til HW’en eller lignende?Jeg forsøger at indsætte et skærmklip her under, som illustrer de to varianter.Hilsner Ole.Memory_lysniveau.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Interessant. Jeg har nøjagtig den samme udfordring.Jeg tvivler på at det skyldes en HW ændring. Mig bekendt er der ikke kommet nye wireless dimmer de sidste 10 år, selvom vi godt kunne trænge til nogen som også fungerede med sparepære, LED og andre lav strøms lyskilder.Hvis du bruger den nye dimmer sammen med FB 1.2.03.d hås har du en touch funktion mangen til den du har direkte på den nuværende dimmer, men hvorfor programmer noget som er standard i dimmeren? Endnu engang går LK over åen efter vand. :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hejsa, og tak for din kommentar.Jeg er enig med dig i at der formentlig kun er sket minimal med dimmer HW’en, og undres på samme måde som dig over brugen af FB 1.2.03.d, hvis denne kan undgås og samtidig have samme funktionalitet med den gamle repræsentation af HW enheden i Visual.Det er muligvis indbildning, men når jeg gør brug af FB 1.2.03.d sammen med den nye repræsentation af HW’en i Visual, synes jeg ikke at aktivering af tryk respondere helt så godt som uden brug af FB 1.2.03d. Bevares, det virker, men det er svært at acceptere hvis ikke det virker på samme niveau som det eksisterende. B) I Visual vil det sige, at jeg på det gamle / eksisterende har forbundet mit tryk til eksempelvis ”standard hus værelses blokken”, og denne blok styrer direkte min Wireless UNI250 dimmer.I det ny tilføjede rum er mit tryk ligeledes forbundet til eksempelvis ”standard hus værelses blokken”, men i stedet for at styre Wireless UNI250 dimmeren direkte, er FB 1.2.03.d skudt ind midt i mellem.Hører gerne, hvis nogen har en forklaring på årsagen til at den gamle repræsentation af dimmeren er forsvundet fra Visual.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
I kan højre klikke på den 'gamle' funktionsblok' og trykke 'GEM'. Så vil i kunne finde den i funktions overtigten' date=' og bruge den igen.[/quote']Jeg er mere interesseret i hvordan jeg gemmer det gamle wireless dimmer touch produkt, så jeg kan bruge det fremover. At bruge en FB til emuler noget som produktet kan out of the box finder jeg tåbeligt.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Det er korrekt' date=' eller hvis det, som i mit tilfælde er gældende, kopiere den det ene sted, og indsætte den det andet.Det var mere om der var en årsag /problemer i forhold til HW / SW), siden LK har valgt at fjerne den fra sortimentet./Ole[/quote']Der står vist lidt om det HER. Jeg vil gætte på, at ABO som kommenterer i denne post, er Anders Bo Bojesen fra LK kundeservice. Det er desværre længe siden at han har været logget ind på forum.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tja der er da en forklaring på hvorfor de har lavet produktet om så det passer til de nye FB.Men at man samtidig fjernede muligheden for 1 tast styring på wireless dimmeren (som på en fortrådet dimmer) er der stadig ingen forklaring på. Og vi får den nok ikke. Men det burde være muligt også at kopiere og genbruge (gamle)produkt filer, ligesom FB´ene:C:\Program Files\LK IHC Control\IHC Visual\Products\LK IHC Wireless produkter\

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Tja der er da en forklaring på hvorfor de har lavet produktet om så det passer til de nye FB.Men at man samtidig fjernede muligheden for 1 tast styring på wireless dimmeren (som på en fortrådet dimmer) er der stadig ingen forklaring på. Og vi får den nok ikke. Men det burde være muligt også at kopiere og genbruge (gamle)produkt filer' date=' ligesom FB´ene:C:\Program Files\LK IHC Control\IHC Visual\Products\LK IHC Wireless produkter\[/quote'] Men hvis man har installeret den nye Visual, så er den jo pist væk i dette bibliotek...Og man er derfor nød til at bruge copy paste metoden på produktet i Visual.Eller hvis man er hardcore, så selv brygge en .def fil ... :ohmy:
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok