Hop til indhold
  • 0

IHC + PowerMax Alarm - Hvad skal man bruge?


Kristian Wilsky
 Share

Spørgsmål

Hej alleHåber der er et kvikt hoved eller to herinde som kan hjælpe mig.Jeg har en PowerMax Pro alarm installeret. Samtidig har jeg IHC Visual Controller med Viewer V2.Hvad skal der til af hardware for at disse to kan arbejde sammen og hvilken funktionalitet får man ud af det? Her tænker jeg f.eks. på funktioner som:- Tænd af lys hvis alarm aktiveres.- Tænd/sluk af alarm fra et tryk eller ihc nøglering.- Aflæse i viewer om alarmen er koblet til/fra.- Bruge alarmens Pir til tænd/sluk af lys.På forhånd tak.MvhKristian

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Har benyttet FB 6.5.01 til at modtage status fra min oldnordiske CS 1500 alarm..

 

-> alarm tilkoblet:

tænder diode i svagstrømstryk, så forbindelse er der.. 

 

-> alarm tilkoblet puls:  

har jeg trukket ned på 4.1.16 Sluk Alt, men det virker ikke.. Formentlig fordi pulsen ikke er >0,7 sek, som 4.1.16 er sat op med (og som jeg synes er fint for de kontakter der manuelt kan lave sluk alt). Jeg har forsøgt et hav af forskellige blokke til at oversætte pulsen til en puls >0,7 sek  :angry:

 

Hvordan får man den -> alarm tilkoblet puls til at aktivere sluk alt?  :wacko:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har benyttet FB 6.5.01 til at modtage status fra min oldnordiske CS 1500 alarm..

 

-> alarm tilkoblet:

tænder diode i svagstrømstryk, så forbindelse er der.. 

 

-> alarm tilkoblet puls:  

har jeg trukket ned på 4.1.16 Sluk Alt, men det virker ikke.. Formentlig fordi pulsen ikke er >0,7 sek, som 4.1.16 er sat op med (og som jeg synes er fint for de kontakter der manuelt kan lave sluk alt). Jeg har forsøgt et hav af forskellige blokke til at oversætte pulsen til en puls >0,7 sek  :angry:

 

Hvordan får man den -> alarm tilkoblet puls til at aktivere sluk alt?  :wacko:

 

Prøv at udskifte din 4.1.16 Sluk alt med vedhæftede redigerede fb.

 

Jeg har indsat en ekstra indgang, som du kan bruge til den korte puls fra din alarm, og du kan så samtidigt bibeholde den lange manuelle sluk alt fra dine tryk.

4.1.16 med ekstra indgang.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Kristian.Du skal søge lidt her i forummet' date=' der har været en del oppe om PowerMax Pro alarm. Jeg har en selv, lækker alarm med app til at styre den med også.Hvad skal der til af hardware for at disse to kan arbejde sammen: [b']1 stk 12Vcd relæ med sokkel, se www.elvvs.dk og hvilken funktionalitet får man ud af det? Indsæt PoverMax Pro funktionsblok i dit visual2 projekt, marker blokken og tryk F1, her er en rigtig god beskrivelse af den, men kort fortalt overføres de forskellige tilstande til IHC via pulser, tilkobl, frakobl. alarm mv. Så har du log i IHC også.Her tænker jeg f.eks. på funktioner som:- Tænd af lys hvis alarm aktiveres. JA- Tænd/sluk af alarm fra et tryk eller ihc nøglering. JA, via de 2 ekstra zoner, monter et 24 Vdc relæ.- Aflæse i viewer om alarmen er koblet til/fra. JA- Bruge alarmens Pir til tænd/sluk af lys. NEJJeg har ikke nået at sætte min IHC og Powermax Pro sammen endnu, men det kommer... :whistle: Mvh Bjarne

Hejsa

 

Er det muligt at til og frakoble alarmen og sætte systemet i nattilstand via Zone29 og 30? 

 

Mvh Mads

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hejsa

 

Er det muligt at til og frakoble alarmen og sætte systemet i nattilstand via Zone29 og 30? 

 

Mvh Mads

 

Hej Mads.

 

Nej, det kan man desværre ikke.

 

Jeg har koblet min PowerMax Pro sammen med ihc-installationen og har overført status fra alarmen til IHC, bla blink i alt lys (også wireless dimmere).

 

Men har ikke lavet til-/fra-/nat-tilkobling fra IHC.

 

Hvordan vil du bruge det, hvis vi skulle finde nogle tricks?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Bjarne

 

Du skrev i et tidligere opslag: Powermax Pro'en har 2 fortråede ballancerede indgange, zone 29+30, disse kan anvendes til at koble detektorer mm på hvis de er fortråede, men de kan også bruges til at til/frakoble alarmen med en nøgleafbryder. Ville disse 2 input ikke komme fra ihc'en? 

 

Synes det ville være rart at kunne sætte nat tilstand til via et wireless tryk i soveværelset :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Bjarne

 

Du skrev i et tidligere opslag: Powermax Pro'en har 2 fortråede ballancerede indgange, zone 29+30, disse kan anvendes til at koble detektorer mm på hvis de er fortråede, men de kan også bruges til at til/frakoble alarmen med en nøgleafbryder. Ville disse 2 input ikke komme fra ihc'en? 

 

Synes det ville være rart at kunne sætte nat tilstand til via et wireless tryk i soveværelset :D

Hej Mads.

 

Du har kigget på http://www.ihc-user.dk/forum/topic/3026-tilkoble-powermax-via-ihc/

 

Du kan lave en fuld tilkobling, eller en frakobling via Zone 29 eller 30, se i manualen for PowerMax Pro afsnit 4.4.39 (side 17) der er det beskrevet.

 

Du kan altså ikke nattilkoble.

Men jeg ville tage en MCT-234 fjernbetjening og lodde et par ledninger på nattilkoblingsknappen og sætte et 24Vdc relæ lige ved siden af til at slutte signalet med. Du bør placere det i alarmcentralen da det så er sabotagebeskyttet.

Batteriet holder i mange år, og den siger selv til i centralen når det skal skiftes. Du hører fra centralen når den går i nattilkobling, den melding får du ikke til ihc'en som ved fuld tilkobling.

Du kan slå udgangsbeep fra i centralen så du ikke vækker hele huset når du slår den til.

 

Jeg nattilkobler bare via panelet på centralen, den sidder i vores gang hvor vi går forbi når vi går op på 1. salen i soveværelset.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Super det vil jeg prøve hvis det bliver en PowerMax Pro. Ved du om PowerMaster 10, 30 og 33 også kan tilsluttes IHC?

Ja, ifølge manualen til den skal du købe et Visonic PGM-5 modul for at kunne det.

http://www.visonic.com/Data/Uploads/PowerMaster_10_30_Danish_Installer_Guide_D-303902.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok