Hop til indhold

Dimmer der skal tænde ventilator


Recommended Posts

Hejsa alle genier...Jeg har sat en ventilatorstyring til at få tilbagemelding fra lysdæmperen. Når jeg kører en simulering på pc'en virker den som den skal mht at starte efter de 5 sek jeg har sat ind under testene. Samtidig har jeg sat ind at den har et efterløb på 10sek. (tallene skal selvfølgelig ændres når det skal køre rigtigt). Problemerne er så at i simulering slukker dimmeren ikke når jeg slukker (men det gør den når jeg prøver rigtigt). Til gengæld starter ventilatoren ikke efter de 5 sek når jeg prøver det i real life. Så kan jeg jo ikke teste mere...Har vedhæftet programmet, det er programmet under bad.Håber i kan hjælpe mig...MvhVisti

sk_001.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Hejsa alle genier...Jeg har sat en ventilatorstyring til at få tilbagemelding fra lysdæmperen. Når jeg kører en simulering på pc'en virker den som den skal mht at starte efter de 5 sek jeg har sat ind under testene. Samtidig har jeg sat ind at den har et efterløb på 10sek. (tallene skal selvfølgelig ændres når det skal køre rigtigt). Problemerne er så at i simulering slukker dimmeren ikke når jeg slukker (men det gør den når jeg prøver rigtigt). Til gengæld starter ventilatoren ikke efter de 5 sek når jeg prøver det i real life. Så kan jeg jo ikke teste mere...Har vedhæftet programmet' date=' det er programmet under bad.Håber i kan hjælpe mig...MvhVisti[/quote']Jeg har lige rettet lidt i dit program, så prøv det her.. Man kan ikke teste wireless dimmere i simulering. Jeg har lige rettet lidt i fb. 1.3.01.b, for der har LK da vist lavet en fejl. Hvis man vælger tilstand 3 under indstilling som du har gjort, virker funktionsblokken kun første gang den tænder via tilbagemelding fra lys. Efterfølgende vil ventilator ikke tænde, da en intern timer ikke bliver nulstillet. Vend endelig tilbage hvis ikke det fungerer.[attachment=1726]sk_001rettet.vis[/attachment]
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year later...

Hej Visti og Torben.

 

Jeg oplever nøjagtigt den samme fejl med at få ventilatoren til at tænde forsinket i forhold til lyset.

 

Jeg kan desværre ikke åbne Torbens vedhæftede fil med den nye fb 1.3.01c så jeg kan se hvordan det skal gøres rigtig.

 

Har i et godt råd hvordan jeg kan åbne den.

 

Og supplerende. Kan jeg trække en vedhæftet fil herinde fra direkte over i mit eget projekt ?

 

Håber på jeres svar selv det er en ret gammel tråd.

 

Mvh.

Marco9

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Visti og Torben.

 

Jeg oplever nøjagtigt den samme fejl med at få ventilatoren til at tænde forsinket i forhold til lyset.

 

Jeg kan desværre ikke åbne Torbens vedhæftede fil med den nye fb 1.3.01c så jeg kan se hvordan det skal gøres rigtig.

 

Har i et godt råd hvordan jeg kan åbne den.

 

Og supplerende. Kan jeg trække en vedhæftet fil herinde fra direkte over i mit eget projekt ?

 

Håber på jeres svar selv det er en ret gammel tråd.

 

Mvh.

Marco9

 

Alle mine vedhæftede filer fra det gamle forum, er desværre gået tabt, fordi et eller andet geni kom til at slette dem under sin profil. :rolleyes:

 

Der var fejl i den gamle 1.3.01.b., så hvis det er den du bruger, skal du hente de opdaterede funktionblokke på LKs hjemmeside, og udskifte den med 1.3.01.c.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok