Hop til indhold
  • 0

Uni 300 Dimmer slukker ikke?


Brian Tofft
 Share

Spørgsmål

Hej,Jeg har en Uni 300 Dimmer, som når man slukker den, starter igen på svagt blus (og flimrer).Hvis man bare lader den stå der, slukker den sporadisk efter x antal minutter/timer?Nogen gange tænder den så igen.....Kan man nulstille sådan en fætter?Eller nogen der har en forklaring?Resten af installationen virker fint og denne ene Dimmer har tidligere virker uden problemer...M.v.h.Brian

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
Tak for svar.Desværre er jeg privat og el-installatøren som satte det op eksisterer ikke længere :(Kan jeg stadig få den byttet som privat?M.v.h.Brian
Det kan man faktisk godt.Eller dvs LK er villige til at refundere din indkøbspris for UNI300 dimmeren.Og så hedder den direkte erstatning jo UNI400 SA/IHC. Som er noget dyrere. Men til gengæld virker den... Du ringer til LK og klager din nød. De er rigtig godt bekendt med at UNI300 var en "Mandags model"Så skal du vist nok udfylde noget formular. Og så får du penge tilbage. Sådan foregik det for en privatperson jeg kender. Uanset kommer det dog nok til at koste dig penge, da du skal have en installatør til at skifte dimmeren.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu står der jo intet om hvornår den er installeret. Hvis du har kvittering på at den er installeret inden for de sidste 24 måneder, så har du reklamationsret, og i dette tilfælde er der ingen problem med at påvise at det er en "fabrikationsfejl", idet LK allerede har erkendt at der er tale om en fejl fra fabrikantens side. Så det er ikke enhedens fabrikationsdato/salgsdato der er afgørende, men den dato hvor du har købt/fået installeret produktet. Det er så problematisk at din leverandør er forsvundet, men jeg er sikker på at hvis du, forudsat at de 24 måneder er overholdt, fremfører denne påstand overfor LK, med henvisning til gældende lovgivning, vil få en ny Dimmer .Men hvor meget krudt vil du egentlig bruge for at spare ca. 600 kr? Installationen kommer du under alle omstændigheder selv til at betale, da den oprindelige installatør ikke "er mere"

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kan så lige tilføje at jeg selv har haft 7-8 stk. 300UNI dimmere(så vidt jeg husker, bruger nu Wireless Dimmere) som alle brændte af. Et par stykker af dem begyndte faktisk at ryge, kunne lugte det og sprang ud til tavlen og måtte hive den store kontakt! Så min anbefaling er at dem der har gamle dimmere: Skift dem til de nye, eller brug Wireless dimmerne

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok