Hop til indhold
  • 0

Problemer med røg alarm...


z1terapi
 Share

Spørgsmål

Hej, jeg er ved at teste mine røgalarmer, og har i den anledning erfaret at min lydgiver ikke går igang når jeg sender noget røg op i sensoren. Jeg har brugt blok 6.3.04a, og sat mine 4 røgalarmer på input, og min lydgiver på output. Skal der gøres andet? Er der evt. nogen der har et eksempel på en blok der virker hvis der skal andet til? Jeg skal vel ikke "tænde" for den på nogen måde, før den kan virke. Jeg ved at lydgiveren virker.På forhånd tak./Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Undskyld ventetiden.Jeg har købt en LK røgalarm tester, og samtidig fundet ud af at jeg havde glemt at "trække" et link mellem "Forsyning af røgsensor" i installationsvinduet over til røgalarmens forsyning i Lokalitetsvinduet i programmet LK IHC Visual. Da den blev trukket, kunne jeg tænde røgalarmen med min nye tester. Dog ikke i mit køkken. Der bliver dioden på alarmen godt nok rød, men sirenen starter ikke. Jeg er lidt på bar bund hvorfor, men jeg skal jo nok bare op og have den åbnet, for at se om der mangler en forbindelse. :huh: /Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Undskyld ventetiden.Jeg har købt en LK røgalarm tester' date=' og samtidig fundet ud af at jeg havde glemt at "trække" et link mellem "Forsyning af røgsensor" i installationsvinduet over til røgalarmens forsyning i Lokalitetsvinduet i programmet LK IHC Visual. Da den blev trukket, kunne jeg tænde røgalarmen med min nye tester. Dog ikke i mit køkken. Der bliver dioden på alarmen godt nok rød, men sirenen starter ikke. Jeg er lidt på bar bund hvorfor, men jeg skal jo nok bare op og have den åbnet, for at se om der mangler en forbindelse. :huh: /Thomas[/quote']Start med at se hvad der sker på røgsensor indgangen via serviceview. Hvis det er lavet rigtigt, skal den være ON, sålænge der ikke er alarm. Hvis der mangler en forbindelse i røgsensoren, eller i din IHC tavle, er der stor sandsynlighed for at din alarm vil gå igang hvergang du resetter den.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har lige prøvet at resette controlleren, og alarmen gik igang. Jeg kan på nuværende tidspunkt hverken få fat i controlleren via usb eller over netværket, hvis jeg prøver at fange den i min browser. Jeg kan godt forbinde med usb vha. firmware loader, men stadig ikke i browseren.Jeg kan godt pinge den. Det skal lige siges at jeg kan godt få fat i den med Visual over netværket, men ikke i service view eller noget andet. Det har jeg kunnet tidligere Jeg tror at det er efter jeg opdaterede controlleren til sidste nye fw(2.7.144) at det gik galt. Jeg har downloadet LK app til min Ipad, og den virker fint. Jeg har prøvet på både WinXP og Win7 pc, men siden kan ikke vises i browseren. What to do? Jeg håber på at kunne tjekke forbindelserne i røgalarmen i morgen, men det kunne være rart at kunne teste i serviceview./Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det hjælper ikke at skrive port på når jeg forbinder til Viewer :-(Mht. røgalarm, så har jeg nu opdateret til fb 6.3.04b, men det har ikke hjulpet noget, Det ser ud til at jeg skal aktivere 2 røgalarmer, før min sirene går igang. Giver det mening for nogen?Hvis jeg tager røgsensoren af soklen, skal jeg så kunne måle 24v nogen steder på soklen?Hvad med i skabet, hvornår skal jeg kunne måle hvad?På forhånd tak./Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok