Hop til indhold

Ringetryk


Recommended Posts

Halløjsa. Jeg skal have lavet ringeklokke på begge sider af hytten, og har kig på nogle ip67 kontakter fra RS Components med lys i. De kører dog kun på 5v. Kan man "bare" knalde en modstand på 24v output fra controlleren? Jeg tænker det er bedst i givet fald at montere modstanden ude ved trykket frem for at sætte den direkte på udgangen i tavlen af hensyn til spændingstab over afstand? - Jacob

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja RS har nogle flotte Alu med f.eks. blå LED. Tænkte selv på at bruge dem men de skal monteres med møtrik fra bagsiden og det var ikke muligt hos mig.Jeg valgte derfor en alm. Friedland D611. Monterede en LED + modstand i serie inde bagved og tilslutte det direkte til et 24V Input modul. Ja et Inputmodul. Så er der godt nok konstant lys i knappen, bortset fra når der trykkes. Men det virker fint.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo, man kan sikkert så meget, men det eneste jeg tænkte på dengang jeg byggede huset var at få trukket et IHC-link 10 kabel hen til fordøren. Så kunne jeg altid bruge det som jeg ville.Nu er indgangspartiet/døren en træ-alu version med sideglasparti og bare det at få ledningen ind i døren var ikke nemt. Tømrene monterede nemlig døren en dag jeg ikke var der, så der er tale om en "eftermontering".Kunne selvfølgelig have valgt et trådløs ringetryk men .... det gør man jo ikke når man har IHC ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg vil lige tage et kig på spændingsregulatoren, men hvorfor skulle den fungere bedre end en simpel modstand? Spændingen fra IHC strømforsyningen står vel ikke og svinger??? Jeg kan se fordelen i en bil hvor man har batteristrøm på ca. 12 v og en ladestrøm på 14,4 og skal bruge 5volt stabilt... Med henyn til kontakten så lurer jeg selv på hvordan jeg skal montere den. Jeg overvejer en løsning ala den Mikael foreslår. Men det kan godt være det ender med at blive en helt anden slags tryk. Jeg kan godt se at det ikke står så godt til et husmandssted fra 1800 at have en LED-ring. Det kommer nok til at skrige stilforvirring.Essensen er også blot at jeg gerne vil have IHC'en til at styre det. Så kan man høre hvilken dør folk ringer på, og jeg har tænkt mig at sætte en buzzer op i værkstederne samt på 1. salen også. Så kan man fandeme høre når Jehova's vidner er der :laugh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad bruger i som lydgiver i jeres instalationer?
Jeg har kigget og kigget og kigget efter en til 24 DC, men har ikke kunnet finde en der var egnet.Så nu bruger jeg en "almindelig" elektronisk klokke, som er beregnet til batteri/trafo drift med fortrådet ringetryk.Dér hvor ringetryk normalt monteres, bruger jeg et overdrage relæ på 24V udgang. Men man kan også bruge det indbyggede relæ på en 230V udgang. Det virker, men jeg ved dog ikke, om man her bryder sig mod regler om SELV kreds til ringeklokke... :unsure: Forsyningen kører på IHC 24V DC via en spændingsregulator.Men man kan også bare sætte batterier i den...
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 months later...
Monterede en LED + modstand i serie inde bagved og tilslutte det direkte til et 24V Input modul. Ja et Inputmodul. Så er der godt nok konstant lys i knappen' date=' bortset fra når der trykkes. Men det virker fint.[/quote']Hej Lars..kunne du måske specificere hvad du har brugt af LED + modstand til det lille projekt? :)
Link til kommentar
Del på andre sites

Det var vist nok en gammel cykkellygte der blev ofret. De har rimelige kraftige hvide LED.Gogglede: LED formadstand sidder permanent på et 3ma input modul så det skal der lige tages højde for i beregningen.(fandt jeg vist en 1k2 eller 2K ohms modstnad i skuffen)i praksis er det dog ganske udmærket idet der nu altid er "ledelys" i trykket.Alarm_Puls.zip

post-2618-1354925752684_thumb.jpg

post-2618-13549257527064_thumb.jpg

post-2618-13549257527255_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 years later...

Jeg har en ringtryk med lys i fra friedland, som jeg gerne vil ha lys i hele tiden. Ringtrykket skal vel forsynes med 8-16 volt. Kan jeg montere en formodstand på 1000 ohm i serie med ringtrykket og koble det på en 24/24mA input, for at. Opnå mit resultat. Behøver man montere en led på, når nu der sidder en pære i?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 6 years later...

Nyt ringetryk!

Hej - Håber at der er en venlig sjæl der kan give mig lidt hjælp/retning på montering af et nyt ringetryk.

Data:

Nyt ringetryk (monteres på 24v inputmodul, der er indbygget led lys i trykket - som gerne skulle lyse) --> Se billede nedenfor.

- Trykket er "kun" 12v men input er 24v? - og hvordan sikrer jeg mig at lyset er tændt i trykket.

Lydgiver er der taget højde for - skal blot have tilsluttet trykket.

Mvh - Marker

Tryk bagside.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu er det svært at se på det ringetryk, da du bare har taget et billede bagfra. Så spørgsmålet er, om det er to eller fire klemmer. Altså seperat 12volt forsyning og seperat kontakt, eller om trykket har fælles (COM) forbindelse, (tre klemmer). Hvis det er det sidste, så kan jeg godt være i tvivl om man kan gøre det via 0volt på input modulet, da det er 24volt minus, så vidt jeg husker. 

 

EDIT - Ved nærmere eftertanke, så er det nok kun to klemmer. (det bruger de andre tryk fra producentens hjemmeside https://www.sporedoorbells.com/
Og så tror jeg næppe det kommer til at virke med 12volt lys. Så skal du have noget modstand ind over lyset i trykket vil jeg tro. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok