Hop til indhold
  • 0

XML Kode


Michael Kongedam
 Share

Spørgsmål

Jeg sidder og editere direkte i min *.vis filHer finder jeg en kode som bliver tilføjet til mine linier, når filen editeres i Visual.backup="no"backup="yes"Det er lidt tilfældigt om det er yes eller no der bliver tilføjet, nogen gange står der ikke noget.Hvad bruges den til?Jeg har en ide om at den bruger koden til at tjekke op mod *.bak filen for at se om der er ændringeri så fald så burde jeg kunne fjerne den i hele min kode.SÅ kan jeg ikke bare fjerne den?Jeg kan jo spare nogle bytes i sidste ende.eks. på hvordan mine xml kode kan se ud

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Jag har den svenska version och den är på 60mb, tala bara om var jag skall ladda upp den så gör jag det.Gör så här : Installera den svenska versionen men ni kan fortsätta att använda den danska versionen.Spara om erat projekt och ladda upp projektet till controllern.Jakob : Gör du detta så kommer timers inte ställa sig i initialläge vid uppladdning av projekt utan de kommer att stanna med sitt värde.För att få igång dem igen så skapa en powerup händelse.//Urban

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

@ martin aGenialt program.kunne du måske udbygge Jacobs program forbrug.zip?http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/forbrug.zipSå man kunne indtaste hvor man Watt lampen brugerPris pr. kWhogså udregner den hele molevitten :)Så kan man ligge denne blok ihvert rum, derefter have en anden blok som samler alle forbrugs blokkene og skriver IALT.Damn det kunne være nice.Forresten, så har vi haft dig lidt på tale, da vi i et tidligere indlæg så at du havde lavet en blok i visual 2.3Ligger du inde med en dansk version af Visual 2.3?hvis ja kunne vi så ikke få en kopi?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

kongedam skrev:

@ martin aGenialt program.kunne du måske udbygge Jacobs program forbrug.zip?http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/forbrug.zip
Nu er det jo ikke fordi mit hurtigt lavede program er helt fejlfrit, tror det skal laves lidt anderledes ;)Når man uploader programmet igen, så nulstiller den timerne.Den kan garanteret heller ikke finde ud af at skifte ugedag midt i en tænding.Så snart man når til Mandag kl 00:00:01 så har den slettet forbruget for ugen før, så det er lidt begrænset hvad man kan bruge den til.Så er det man ønsker sig en log til IHC.kongedam skrev:
Så man kunne indtaste hvor man Watt lampen brugerPris pr. kWhogså udregner den hele molevitten.
Så skal det jo også laves sådan at hvis det er med en lysdæmper, så skal den udlæse hvad lysstyrken er i % og ud fra det beregne hvad forbruget er.kongedam skrev:
Så kan man ligge denne blok ihvert rum, derefter have en anden blok som samler alle forbrugs blokkene og skriver IALT.
Husk nu på at folk siger der er problemer med at ha' mange timere.. Hvis man først har en Simulering og også en forbrugsmåler på hvert lampeudtag, har vi så ikke rigtig mange timere?Det kunne være meget smartere hvis der var indbygget et Watt-meter i ALLE udgange på udgangsmodulerne, så kunne man få noget rigtig sjovt ud af det.Hvis i vil ha' jeres totale forbrug, så kan i jo gøre ligesom mig, jeg registrerer ALLE pulser fra min el-måler, den giver en puls for hver 2Wh, og gemmer målerens værdi hvert minut, så kan jeg gå ind og se præcis hvornår på dagen jeg har det største forbrug.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

osterballe skrev:

@martinEr det mugligt at lave din energi tæller om såledesat dn køre på pulser i stedet for tid for så ville den være helt perfekthilsen Jens
Ja, jeg har lavet en som ligger herinde et sted, men se vedhæftede fil...Men vil du ha' den til at huske det for hver dag osv. som den anden, så sig lige til, så skal jeg se på det når jeg en gang får tid... [file name=pulst_ller.zip size=1865]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/pulst_ller.zip[/file]

pulst_ller.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok