Hop til indhold
  • 0

Postkassemelder igen...


TheDexterTeam
 Share

Spørgsmål

Hej,Jeg har læst lidt på trådene omkring postkassemelder - det er dog ikke helt nye.Må jeg tillade mig at spørge Jer hvad seneste nyt er f.s.a de materialer (kontakt) man skal bruge...hvilke produkter findes der?Jeg vil gerne undgå at skulle lave alt for meget omkring en konstruktion.Håber I kan give mig "seneste nyt" på området :) Jeg har ihc kablet helt ud til postkassen :P Hilsen Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Mange tak for linket - det glæder jeg mig til at arbejde videre med.Nu er jeg ikke elektrikker, men findes et diagram for hvordan man forbinder de to følere? Jeg har "kun" en enkelt 10 leder ledning derud, er det "nok" til de to følere? Jeg skal vel så have det samlet i en lille boks i postkassen ikke?Mange tak for Jeres hjælp :) Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Følerne er bare "kontakter" ligesom et almindelig tryk. Der skal bare ikke trykkes fysisk på dem da de aktiveres vha "magnitisme".Når nu du selv har klaret at trække et 10 leder styrekabel(IHC-link går jeg ud fra) så er et diagram nok lige i overkanten ;-)
Jo, IHC link selvfølgelig :) I tavlen, er det så en udgang og en indgang, der skal ud omkring kontakten * 2 hvis to kontakter?Og er det 3mA eller 24mA input modulet, der skal bruges.Håber ikke jeg har misforstået sammenhængen - jeg har kun wireless tryk :P Hilsen Torben
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Er der iøvrigt nogen der har tænkt over, om årsagen til den fine vejledning måske kan skyldes, at den tidligere direktør i LK, Carl Trock, nu er direktør i ME-FA?Ikke fordi der er noget galt i det, tværtimod så tror jeg at LK kunne få mange point ved at samarbejde mere med andre producenter omkring integration til deres produkter.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
I tavlen, er det så en udgang og en indgang, der skal ud omkring kontakten * 2 hvis to kontakter?Og er det 3mA eller 24mA input modulet, der skal bruges.Håber ikke jeg har misforstået sammenhængen - jeg har kun wireless tryk :P Hilsen Torben
Jeg tror det er en god idé du lige læser manualen igen ;-)http://www.lk.dk/download/Manualer/IHCManualMarts2010.pdfNå, men de føleren som LK omtaler og anbefaler er selvfølgelig en af deres egne: http://www.ecatalogue.schneider-electric.dk/ProductSheet.aspx?productId=158800&groupid=17978&navid=27993&navoption=1De har 3 ledninger:forsyningsspænding (+10-36v),stel (0 V)signal ud En PNP type sender plus ud, og NPN sender minus ud.NO giver signal ved aktivering, og NC giver signal når den ikke er aktiv.Denne sensor skal derfor tilsluttes IHC +24V, IHC 0V samt en indgang på et 24V modul (3 mA eller 24mA.)bemærk dog at disse typer kontakter kan koste flere hundrede kr. pr. stk. i modsætning til et lile ringetryk som:http://www.koch-engineering.com/index.php?id=mailbox_alarm
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok