Hop til indhold
  • 0

G4S Alarm - Sluk Alt


Anders Jacobsen
 Share

Spørgsmål

Hej,Går og sysler med idéen om at lave noget slukalt på IHCen for at spare lidt på strømmen (slukke alt der står på standby + lys), og i den forbindelse kunne det være smart at man kunne koble IHCen sammen med alarmen, så når alarmen blev slået til blev sluk alt aktiveret. Vi har G4S P4 alarm, nogle der kender til nogle muligheder ?

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvis der er en relæudgang tilgængelig på alarmen er det meget nemt.Den kobles så bare ind på et indputmodul som via en fb aktiverer slukalt.Hvis ikke der er en relæudgang, men en LED eller lign. der indikerer status, kan man måske lave noget med et relæ her, men så bliver det lidt mere omstændigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tvivler på du kan få låget af boksen uden alarmen går i gang.Da jeg købte vores G4S P4 alarm fortalte sælgeren at der var en relæ udgang ledig til status, som jo så kan bruges til Sluk alt som du nævner.Desværre sagde teknikeren som monterede den at deres politik var ikke at bruge den status udgang, uden dog at forklare nærmere hvorfor.Jeg har ikke fulgt op på det siden, og savner det i dag heller ikke, da vi har Sluk alt knappen ved siden af alarmpanelet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Perfekt, jeg prøver squ at ringe til dem, mit indtryk er af deres montører er meget venlige så hvis man bare kan komme til at tale med en af dem så kan man nok få en forklaring :)Ellers er det rigtigt der sidder jo en kontakt lige ved siden af som man "bare" kan bruge som sluk alt, men hvis det nu var muligt at automatisere så ville det jo være lækkert ;)Takker for svar, jeg nok melde tilbage når jeg får talt med G4S.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Min ide var at slukket for alt lys og alle kontakter hvor der er apparater der bruger strøm (fjernsyn, forstærker, router, etc).Havde tænkt lidt noget i den retning:To tryk et ved udgangen og et i soveværelset, begge med diode indikering for når systemet ikke er i "nat/ude-mode", sådan man når man forlod huset eller gik i seng, så ville lampen minde en om lige at lave et langt tryk og dermed slukke for lys og apparater i st. by. derudover ville jeg for at det ikke skal blive en byld i røven at ens apparater er slukket når man skal bruge dem automatisk sætte systemer UD af "nat/ude-mode" hver dag kl. 6 (så alt virker når man står op)Derudover ville jeg gerne lave den krølle hvis jeg kunne få alarmen ind over, selfølgelig at sætte systemet i ude når alarmen var til, og samtidig skulle auto tænd kl.6 være betinget af at alarmen er slået fra, så når man er på ferie, forbliver alle apparater slukket. Alternativt skulle det være sådan at hvis det var sat i nat/ude-mode fra bryggerset, må man antage huset er forladt og man ikke er gået i seng, modsat hvis det er sat i nat fra soveværelset, og kun når det er sat i nat fra soveværelset skal auto tænd kl. 6 aktiveres....Nu skal jeg bare lige finde ud af at få det omsat til IHC sprog :)Færdig funktionsblok modtages med kys hånd :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

ajacobsen skrev:

Derudover ville jeg for at det ikke skal blive en byld i røven at ens apparater er slukket når man skal bruge dem automatisk sætte systemer UD af "nat/ude-mode" hver dag kl. 6 (så alt virker når man står op)
Det kan du jo klare ved at lade dine PIR registrere om der er nogen i huset. Så bliver de jo også ved med at være slukket i weekender, ferie og lign. hvor man ikke er hjemme.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Lige en kort status.Havde i går besøg ef en G4S teknikker som tilsluttede mit kabel fra indgangsmodulet til relæet i alarmen.Har i dag lavet min egen funktions blok (så har man også prøvet det), og nu kan jeg slukke apparater når alarmen sættes til og tænde igen når den slåes fra.I følge teknikkeret er den eneste rigtige forskel på P4 og P5 alarmen, at P5 kører med GPRS.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har forsøgt.. og fået det til at virke.Det jeg har gjort er at smide en puck på relæudgangen fra alarmen. alarmen trækker relæet i 3 sekunder når man kobler den til den aktiverer så sluk alt og hjemmesimulering.Jeg har så sat en magnet kontakt på døren der går til puck'en, som slukker hjemmesimulering og tænder lyset i entreen.Det har virket perfekt indtil for 14 dage siden, hvor der pludselig ikke var mere liv i puck'en. Så det er nok en byt til nyt jeg er ude i der.hvis du vil vide mere (omkring opsætning af alarmen) så må du lige skrive igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

nbu skrev:

Det lyder jo super smart. Er det nogen der ved om man både kan få "til/fra" og "alarm gået" signal? Jeg får installeret en P4 i næste uge. Er det nok at teknikeren "bare" sætter et par ledninger i output fra alarmen eller skal der mere til fra G4S's side?
Der er kun en potentialfri udgang (ihvertfald på min g4s alarm - infinity).Og det er bare at smide en ledning på hver side af kontaktsættet og så kode alarmen til hvad udgangen skal bruges til.Man kan vist også få den til at pulse, men om det er noget man kan bruge til noget fornuftigt ved jeg ikke.Hvis det skulle vise sig at være en infinity alarm du får op, så få en montørkode så du selv kan ændre opsætningen (hvis g4s vil af med den). og så er brugsanvisningen let at finde på nettet, og næsten lige så let at programmere alarm udgangen.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok