Hop til indhold
  • 0

Tastatur som portåbner og alarm tastatur


Thomas Boyens
 Share

Spørgsmål

Jeg har et LK kodetastatur som jeg har kørende som alarm tastatur. Dvs. når alarm kobles til laves der sluk alt og alarm slået til. Dette indikeres selvfølgelig i tastaturet som Rød diode slået til og grøn slået fra. Mit problem er at jeg bruger det samme tastatur med en brugerkode 2 til at åbne min garageport. Men når koden indtastes skifter tastatur status på dioder og derfor også alarm.Hvordan får man tastatur kun til at pulse en udgang ved rigtig kode og ikke skifte status???

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hmmm... Kan ikke lige se hvordan du har strikket det sammen siden det ikke virker...? :unsure:Når du bruger 6.1.04.b. LK Kodetastatur med 6 brugerkoder og 6 udgange, kan du jo kun bruge én kode til eks. alarm - og det er kun dén der skal sluttes til dioden i kodetastaturet (LK IHC Status)...Eller har du koblet kodetastaturet til flere funktionsblokke?Upload evt. dit .vis program så kigger jeg på det..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tastaturer er koblet sammen så man kan tilkoble alarmen på begge tastaturer. Status på begge tastaturer er derfor altid synkron.Og ja man vil så også kunne lukke porten på det ved døren. (der er ca. 8 meter imellem dem, de sidder på facaden af huset.Men du giver mig da lidt at tænke over for måske er funktionen bedre at man slår alarmen til på det ved fordøren (dette låser også døren da der er monteret ellås).Det på garagen kører så kun på porten og lyser grøn når porten er åben og rød når den er lukket. Jeg har heller ikke nævnt at jeg har et alarm status tryk med dioder fra garagen ind i huset, her kan man jo så slå alarmen fra inden man går ind.Er du ikke enig i at jeg elektrisk montere tastatur så de ikke hænger sammen og styrer alarmen på det ene og port på det andet?P.S. Jeg er på vej på ferie så for det ikke strikket sammen før om 14 dage. 1000 Tak for den sparring og hjælp du har givet det er lidt svært at få den slags respons kritiske spørgsmål fra konen :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok