Hop til indhold
  • 0

Hjælp til at koble alarm på IHC


Thomas1354922208
 Share

Spørgsmål

Hej!Jeg har brug for en kompetent person, der mod betaling, kan hjælpe mig i nogle timer med at tilkoble min alarm til IHC. Jeg bor i Skødstrup (Østjylland). Jeg har tidligere haft fat i 2 forskellige elektrikere, men de er ikke så gode til IHC.Opgaven er beskrevet lidt nærmere nedenfor:Jeg har fået et alarmanlæg installeret (BlueSecure), som har et relæ som jeg vil bruge til at sende signal til IHC. Jeg har trukket ledning fra alarmen til skabet hvor min IHC-installation er, men ikke forbundet den til et input-modul. Jeg har testet med multimeter, at alarmen laver en "slutte" når den er aktiveret. Jeg har derfor brug for hjælp til:1) Tilslutte korrekt til ledig plads i input-modul.2) Konfigurere controlleren (IHC Visual 2) så "sluk alt" kaldes når alarmen tilkobles.Jeg kunne forestille mig, at dette kunne gøres på få timer og jeg betaler gerne for det. Er der nogen der kender nogen, der kan hjælpe?Mvh.Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Ja, jeg har allerede en sluk-alt funktion. Så snart at ledningen er koblet på input-modulet og det er konfigureret i installationesdelen af IHC Visual, så kan jeg godt selv klare resten.Hvis det ender med, at jeg selv skal gøre det, så har jeg brug for at vide:1) Hvordan finder jeg ledig indgang.2) Hvordan skal ledningerne kobles på.3) Hvordan skal den konfigureres i controlleren når relæet fra alarmen laver en "slutte"./Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

tma_it skrev:

Ja, jeg har allerede en sluk-alt funktion. Så snart at ledningen er koblet på input-modulet og det er konfigureret i installationesdelen af IHC Visual, så kan jeg godt selv klare resten.Hvis det ender med, at jeg selv skal gøre det, så har jeg brug for at vide:1) Hvordan finder jeg ledig indgang.2) Hvordan skal ledningerne kobles på.3) Hvordan skal den konfigureres i controlleren når relæet fra alarmen laver en "slutte"./Thomas
Når du skal finde en ledig indgang, er det vel bare kigge efter ledige indgange på dine input moduler.Her er en manual over et input modul http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/97581_01.pdfIndgangene har pull up modstande, og skal trækkes til 0 volt for at aktivere indgangen, så relæetets kontaktsæt skal forbindes til 0 volt og en af indgangene på input modulet.Selve konfigurationen af kontrolleren, der må det simpleste vel næsten være at lave en funktionsblok der sender en kort puls når indgangen går on. Denne puls på udgangen må du så kunne forbinde til din sluk alt funktion.Spørg endelig videre hvis det er sort snak ;)
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

tma_it skrev:

Tak for info. Det kan godt være jeg bare skal kaste mig ud i det. Er det nok bare at tage strømmen fra input-modulet mens jeg sætter ledningerne på. Er det korekt forstået, at jeg skal forvente flere ledninger i samme 0 volt indgange? Altså man skal passe på de andre 0 volt ledninger i modulet?
Ja, det burde være fint nok at tage strømmen fra input modulet, men hvis du vil være helt 100 % sikker, kan du jo bare slå hpfi-relæet fra, så der slet ikke er strøm på noget.Så vidt jeg kan se, er der 5 forskellige 0 volt terminaler på input modulet, så måske kan du bare tilslutte på en af dem der ikke er benyttet
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis du har et potentialefrit relæ til at give pulsen/kontakt er det bare derudaf som Kenth skriver. Og alle 0V er fælles/paralelt koblet så brug bare et af de ledige.Du behøver ikke være så nervøs for det med strømmen, hvis det er et 24v input modul. De er "kortslutningssikre" og du får ikke stød ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok