Hop til indhold
  • 0

Ingen komunikation til controller


mads thor
 Share

Spørgsmål

Fra den ene dag til den næste er min controller ikke til at komme i kontakt med, når jeg åbner visual forsvinder kommunikationen...det skal lige siges at den altid har skrevet at man bør overveje at opgradere visual men det har da virket...er der nogen der har løsningen bliver jeg glad for der er sku lidt mørkt!!

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg kom hjem her til aften og kunne se at der ikke var respons fra IHC systemet. De lampesteder etc. der var tændte kunne ikke slukkes, og de slukkede kunne ikke tændes. Mao. ingen reaktion fra IHC controlleren.Det var ikke muligt at få kontakt over internettet (lokalt) til controlleren.Jeg så de forskellige omtaler af problemer ved overgang til vintertid osv, så jeg tænkte at det nok var en ide at opdatere firmwaren. Jeg bruger selv Mac, men en af ungerne har en gammel PC, som jeg nu har stillet op ude i garagen ved siden af IHC-tavlen.Firmware Loaderen har nu i 20-30 minutter forsøgt at få forbindelse til controlleren uden held. Hvad gør man så?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

OK - Det lykkedes i denne omgang, men ikke på en tilfredsstillende måde set fra en brugervinkel!!Jeg afbrød 24V forsyningen på controleren kortvarigt, mens firmwareloaderen forsøgte at få forbindelse - og så kom den igennem!Efter opdateringen var der stadigvæk ikke respons via de forskellige knapper i huset... Efter så at have forbundet IHC Visual (USB) og hentet projektet klikkede de pludsligt, og nu virker det hele (forhåbentligt).Godt at LK ikke bygger flyvemaskiner.../Hans

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

HEW skrev:

OK - Det lykkedes i denne omgang, men ikke på en tilfredsstillende måde set fra en brugervinkel!!Jeg afbrød 24V forsyningen på controleren kortvarigt, mens firmwareloaderen forsøgte at få forbindelse - og så kom den igennem!Efter opdateringen var der stadigvæk ikke respons via de forskellige knapper i huset... Efter så at have forbundet IHC Visual (USB) og hentet projektet klikkede de pludsligt, og nu virker det hele (forhåbentligt).Godt at LK ikke bygger flyvemaskiner.../Hans
Nu skal vi ikke være for hårde ved dem. At udvikle software er ikke nemt. Det er specielt ikke nemt at tage højde for alle situationer. Det man kan sige til LK's forsvar er at de har en Hotline, og den synes jeg fungerer godt. Jeg har altid fået god hjælp hos dem. Det er selvfølgelig pisse irriterende at have fuld blus på alle lamper hele natten, fordi controlleren er gået i udu, men så er det at man skal ud i tavlen og lukke for de grupper som elektikkeren selvfølgelig har mærket så smukt op!
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok