Hop til indhold
  • 0

Ingen strøm i huset efter opdatering til vintertid


Anette Strøyer
 Share

Spørgsmål

Vi vågnede her til morgen til huset uden lys!Det eneste som fungere er de anlæg som ikke er tilsluttet IHC-systemet.Installatøren siger at han selv har samme problem og at det er LK som har lavet en fejl i opdateringen til vintertid. Hvis vi er heldige får vi strøm igen til midnat.Kan det virkelig være rigtigt? og er der nogen forslag til hvordan vi kan få strøm igen.med venlig hilsenAnette

Link til kommentar
Del på andre sites

22 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg har svaret på en anden thread med min metode:Jeg havde samme problem.Jeg har ledt efter en beskrivelse af en controller genstart uden held.Jeg prøvede at slukke på hovedafbryderen og fjerne batteriet fra kontrolleren, men det hjalp ikke. Jeg endte med at downloade en ny firmware, og opdaterer via USB kablet. Nu virker mit igen, men det er helt sikkert ikke den rigtige måde. Nogen andre bud?Mvh Michael.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jep har samme problem og det virker stadig ikke.I øjeblikket har controlleren firmware version 2.3.586Det kan godt være det bare er mig, men hoppet til 2.6.122 viker noget stort. jeg går Er der nogen der ligger inde med nogen af de tidligere firmware versioner so det er mulig at nedgradere igen ?Det syntes a LK i deres evige visdom kun har 2.6.122 tilgægelig.Specielt kunne jeg godt tænke mig at prøve 2.3.587 inden det store spring.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Michael Damm skrev:

Jeg tog chancen og opdaterede, for jeg kunne ikke holde kontakten til controlleren længe nok til at tage en backup. Men alle mine ting fungere endnu.Jeg hoppede iøvrigt også fra version 2.3.586 til 2.6, og der gik fint.Mvh Michael.
Jeg hoppede OGSÅ fra version 2.3.586 til 2.6, og der gik fint
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

LK nyhedsbrev skriver dette så en update af firmware er vist sagen

Kære Thomas Oktober, 2009 Natten mellen lørdag den 24. og søndag den 25. oktober overgik vi til vintertid. Det har desværre for nogle IHC-installationer betydet, at controlleren er gået ned. Det drejer sig imidlertid ikke om en controllerfejl, men om en firmwarefejl, som knytter sig til firmwareversion 2.3.586. Har du kunder med IHC-installationer, som er gået ned, kan du her se, hvordan du løser problemet. De installationer, som har fejlet, håndterer vi som enhver anden produktreklamation. Du skal udfylde reklamationsrapporten og huske at angive controllerens serienummer, firmwareversionen, installationsadresse samt give os en kort problembeskrivelse. Skulle du alligevel stå med en IHC-installation, som ikke kommer op at køre, er du naturligvis velkommen til at kontakte vores kundeservice på telefon 44 20 72 00. Venlig hilsenPhilip KnudsenMarketingchef
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Er der andre end mig med Visual 2, seneste firmware, som havde problemer i nat?

Ca kl 23.30 kom der lige et blink i lyset i huset, controlleren genstartede.

Controlleren nåede ikke at komme op og køre inden jeg gik i seng en halv times tid senere.

Controlleren kom med 7 korte blink og så pause.

Her til morgen virkede det hele igen.

Sådan er det ved hvert skift sommer/vinter. Så må lyset bare stå tændt i huset til næste morgen...

Controlleren står til automatisk skift sommer-/vintertid, og kører med nst tidsserver, de kontrollerede jeg i går eftermiddags.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Ingen problemer her. 
 

PS. Du er med på at vi skiftede til normaltid natten til søndag og ikke til i dag mandag. 

Yes yes, helt med på. Kl. 3 blev klokken 2 igen.
Jeg var derfor i går eftermiddags inde på administrator for at kontrollere at uret stod rigtigt, og det gjorde det. Grunden til at jeg kontrollerede det var at det virtuelle skumringsrelæ ikke tændte udv. lyset som det plejer, men det er nok noget tidsforskydning.

Men i går aftes da vi sad i sofaen og så TV, kunne jeg regne ud at controlleren rebootede da der kom et blink i lyset og TV'et slukkede kortvarigt.
Jeg måtte også gå i bad uden lys da controlleren stod og lavede det nummer. Men det gik heldigvis i sig selv i løbet af natten.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Er der andre end mig med Visual 2, seneste firmware, som havde problemer i nat?

Ca kl 23.30 kom der lige et blink i lyset i huset, controlleren genstartede.

 

Cirka samme historie her.. efter flere genstarter, frustreret vandren rundt, i seng og op igen, så prøvede jeg en sidste genstart, ca. 00.30 og så kom den efter det.. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Martin Abildgaard skrev:

Cirka samme historie her.. efter flere genstarter, frustreret vandren rundt, i seng og op igen, så prøvede jeg en sidste genstart, ca. 00.30 og så kom den efter det.. 

Det må være et Easter Egs i firmwaren der driller os hvert år.
Der var mange der døjede med det for en del år siden kan jeg huske.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok