Hop til indhold
  • 0

IHC uden strøm


Kim Bruun
 Share

Spørgsmål

Hej eksperter!,

 

Jeg er her til morgen vågnet op til et hus hvor der ikke er noget af vores IHC der reagere. Ved nærmere inspektion, så er hele IHC tavlet "død" (Uden lys) - Alle installationer som ikke er koblet op på ICH virker (fryser, køleskab, emhætte osv.)

Jeg tænker det måske er 24V strømforsyningen? - Jeg har målt på den og får 3,8V på klemmerne i controlleren (Jeg tænker det er back-up batteriet der giver de 3,8V)

 

Skal der blot en ny strømforsyning til eller nogle bedre bud?

 

På forhånd tak for jeres hjælp.

20230226_065035.jpg

20230226_065509.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

15 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
17 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Hvis du har 230v ind, men ingenting ud, så er en ny strømforsyning er rigtig godt bud. Men inden du ringer efter en ny, så mål lige på strømforsyningens udgang, det kunne jo være noget så simpelt som en knækket ledning.

Det er et godt bud.

Jeg har mål på klemmen med den blå ledning til den med rød ledning og ligeledes fra den klemme med blå ledning til den med den grønne.... Ingenting

20230226_101521.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 26.2.2023 at 11:52 , Kim Bruun skrev:

Jeg har afmonteret strømforsyning og skilt den ad. Tror den er god nok... En ny er bestilt :)

 

Tak for jeres hjælp og forsat god søndag!

20230226_114154.jpg

20230226_114208.jpg

Hej,

Jeg har en ekstra du må låne hvis nødvendigt. Kom til Faaborg. Har først set det nu. Der er en grund til den er brændt af. Mål strømmen på 24 Volt siden når du får en ny.

Sådan noget sker altid en søndag eller juleaften..-(

Mvh

Jørgen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Jørgen Møllegaard skrev:

Hej,

Jeg har en ekstra du må låne hvis nødvendigt. Kom til Faaborg. Har først set det nu. Der er en grund til den er brændt af. Mål strømmen på 24 Volt siden når du får en ny.

Sådan noget sker altid en søndag eller juleaften..-(

Mvh

Jørgen

Hej Jørgen,

Tak for tilbuddet! Jeg bor på Midtsjælland, så der er langt til Faaborg. Den nye burde komme i morgen eller onsdag, så det går.

Jeg tester på udgangen på den nye som du beskriver.

Mvh Kim

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 timer siden, Jørgen Møllegaard skrev:

Der er en grund til den er brændt af. Mål strømmen på 24 Volt siden når du får en ny.

Såvidt jeg kan se på billederne er den brændt af i ensretter kredsen. Det vil ikke være der den brænder af hvis den er overbelastet. Faktisk vil spændingen på 24V siden bare falde hvis den bliver overbelastet og så vil man se controller genstart m.m. før den brænde af. Det tyder mere på en fabrikations fejl eller alderdom. Det er trods alt en Visual 2 installation med SMS modem og input 24/24 moduler. Det er efterhånden 15 år siden input 24/3 afløste input 24/24.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
24 minutter siden, Lars1 skrev:

Såvidt jeg kan se på billederne er den brændt af i ensretter kredsen. Det vil ikke være der den brænder af hvis den er overbelastet. Faktisk vil spændingen på 24V siden bare falde hvis den bliver overbelastet og så vil man se controller genstart m.m. før den brænde af. Det tyder mere på en fabrikations fejl eller alderdom. Det er trods alt en Visual 2 installation med SMS modem og input 24/24 moduler. Det er efterhånden 15 år siden input 24/3 afløste input 24/24.

Hej, 

Ja det er nok alderdom den er død af. Det er installeret i 2008 og har kørt 24/7 365... så det er fair nok hvis den er blevet træt.

Mvh Kim

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok