Hop til indhold
  • 0

tænd udv lys når overvågning er sættes ON


nygaard2005
 Share

Spørgsmål

Det udvendige lys tænder bestem af ur, sensor og kalender og er således tændt hele natten! Nu er vi ved at sælge huset, og det er ikke sikkert en ny ejer syntes om, at der brænder lys hele natten med de strømpriser vi er nået op på! Min plan er derfor, at det udvendige lys skal tænde og slukke som hidtil, men kun når overvågningen er sat på ON! Når overvågningen er sat på OFF, skal det udvendige lys tænde på samme tidspunkter som tidligere, men slukke først på aftenen. Det har jeg fået til at virke, men så slukker det udvendige lys på samme måde, når overvågningen er ON! Jeg har ikke anvendt programmering i scenedesign for at opnå ovenstående. Nogen der kan guide mig igang? Tænker det har noget med If THEN ELSE, men sikker er jeg ikke, og hvis, hvordan så??? På forhånd tak for hjælpen til den som byder ind!

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg vil ikke bekymre mig ret meget om hvad en kommende køber ønsker af lysstyring. Sandsynligheden for at de ikke ønsker at lave noget om, er stortset lig 0. Sørg i steddet for at der er god dokumentation af eksisterende installation. Både funktions mæssigt og fysisk installation.

Men hvis du ønsker at slukke lyset om natten som du beskriver kan du prøve med nedenstående. Det kræver ikke nogen programerings skills da det bare er linkning af eksisterende funktions blokke. If then else findes desværre ikke i LK IHC og programeringen skal ske via LK IHC Visual. Der er sikkert nogen som kan komme på en anden metode, men ellers vil jeg tror at du kan lave det med 2 AND og en OR blok. I AND blok 1 samler du signalet fra ur'et og overvågningen. I AND blok 2 samler du signalet fra ur'et, et inverteret signal fra overvågningen samt et signal fra den blok som slukker lyset først på aften. Du skal muligvis også inverter dette signal, da det skal gå off når lyset skal slukkes. De 2 AND bloke samles herefter med en OR blok som forbindes til ur indgangen på din udendørs lys styring.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok