Hop til indhold
  • 0

3 spm - Kontaktdioder lyser rødt - døde kontakter - lys dæmper op ned


Raider
 Share

Spørgsmål

IHC fra 2010. Vi har boet i huset siden 2020. Virket fint i 2 år, men nu sker der mystiske ting gennem de seneste 4 mdr. 

Har jeg evt. aktiveret et eller andet? Kender ikke voldsomt meget til IHC.

1. Dioderne i kontakterne lyser røde i nogle minutter. Nogle gange alle kontakter på een gang, andre gange nogle af dem. Det sker meget tilfældigt - der kan godt gå 14 dage mellem jeg ser det. Hvad betyder det og hvordan stopper jeg det?

image.png.290b83008bed60bbdff4deb9db0452ff.png

 

2. Et par eller 3 af kontakterne er 'døde'. Dvs. de tænder slukker ikke lyset, som de plejer. De er ikke trådløse. De har været døde siden ovenstående med de røde dioder startede. Det sjove er, at når dioderne lyser rødt, så virker kontakterne godt. Men det er jo så kun et par minutter en sjælden gang imellem.

Hvordan stopper jeg det og får dem til at virke hele tiden?

 

3. Vi har nogle loftudtag med dæmpbare LEDlys. Et par gange om ugen begynder de at helt køre op og helt ned og op igen i lysstyrke i nogle minutter. Ikke alle på en gang, men skiftevis. Virker også meget tilfældigt med hvornår det sker. Ikke-dæmpbare lys sker der ikke noget ved. Første gang jeg så det var nok omkring samtidig med ovenstående med de røde dioder startede. Så der er nok en sammenhæng. Dioderne lyser dog ikke, når det sker.

Hvordan stopper jeg det?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Raider

Velkommen til IHC user

Et IHC program kan laves på rigtig mange måder, så lige at sige hvad der er din udfordring er umuligt at sige ud fra din tekst. Det kan både være galt fysisk i huset eller i programmet. Om du har fået aktiveret et eller andet er selvfølgelig også en mulighed, det er dog et noget mystisk problem du har, hvis det skulle være tilfældet, så jeg tvivler.

Hvis huset er fra 2010 og IHC anlægget ikke er blevet opgraderet, så har du en Visual 2 (V2) version 6.1 controller. Hvilket normalt er en god controller som kan køre i mange år endnu. Der er kommet 2 nye controller siden din, en V2 version 6.2 og den sidste V3 version 7.1.

Vedr. dine udfordringer, så vil jeg anbefale at du får en mand ud som samtidigt kan lære dig noget om dit IHC anlæg og hvordan du arbejder med det. Du er også velkommen til at kontakte mig, eller én af de andre dygtige herinde, så kan vi, via teamviewer, overtage din skærm samtidig med at vi taler i telefon og gennemgår dit anlæg og lære dig at arbejde med det.

Venligst Henning

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
19 timer siden, Raider skrev:

IHC fra 2010. Vi har boet i huset siden 2020. Virket fint i 2 år, men nu sker der mystiske ting gennem de seneste 4 mdr. 

Har jeg evt. aktiveret et eller andet? Kender ikke voldsomt meget til IHC.

1. Dioderne i kontakterne lyser røde i nogle minutter. Nogle gange alle kontakter på een gang, andre gange nogle af dem. Det sker meget tilfældigt - der kan godt gå 14 dage mellem jeg ser det. Hvad betyder det og hvordan stopper jeg det?

2. Et par eller 3 af kontakterne er 'døde'. Dvs. de tænder slukker ikke lyset, som de plejer. De er ikke trådløse. De har været døde siden ovenstående med de røde dioder startede. Det sjove er, at når dioderne lyser rødt, så virker kontakterne godt. Men det er jo så kun et par minutter en sjælden gang imellem.

Hvordan stopper jeg det og får dem til at virke hele tiden?

3. Vi har nogle loftudtag med dæmpbare LEDlys. Et par gange om ugen begynder de at helt køre op og helt ned og op igen i lysstyrke i nogle minutter. Ikke alle på en gang, men skiftevis. Virker også meget tilfældigt med hvornår det sker. Ikke-dæmpbare lys sker der ikke noget ved. Første gang jeg så det var nok omkring samtidig med ovenstående med de røde dioder startede. Så der er nok en sammenhæng. Dioderne lyser dog ikke, når det sker.

Hvordan stopper jeg det?

Dine "udfrodringer" passer alle med at du har fået aktiveret noget hjemme simulering, som var et at LK's salgs argumenter tilbage i 2010. Hvordan det aktiveres og deaktiveres afhænger af dit program i din LK IHC controller.

Jeg er ret sikker på at du vil få rigtig god gavn af en gennemgang af dit anlæg med en professionel LK IHC elektriker eller remote sammen med @Henning Pedersen Jeg kender ikke Henning's priser, men LK IHC synes ikke at være et sats område for elektriker branchen, så de priser jeg har set de sidste par år fra elektriker på gennemgang af LK IHC anlæg er absurd høje IMHO. Så få et par tilbud før du siger ja tak.

Alternativt kan du uploade programmet her. Så er der nok en som hurtigt kan fortælle dig om du har hjemme simulering og hvordan det i såfald aktiveres/deaktiveres. Men en gennemgang og forklaring af hvordan dit program virker er jeg ret sikker på vil være en god investering.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok