Hop til indhold
  • 0

Problem med styring efter død strømforsyning


EmilSkovgaard
 Share

Spørgsmål

Jeg er ret ny i det her med IHC, så jeg har brug for lidt hjælp.

For et par dage siden døde strømforsyningen til min IHC.

Den er blevet skiftet i dag, men det er kun nogle af funktionerne i huset, der virker igen. Nogle steder kan jeg ikke tænde lys, andre steder kan jeg ikke slukke lys. De ting, der virker på kontakterne i huset, kan jeg også styre fra ServiceView, men de ting der ikke virker kan jeg ikke styre. Controlleren er en controller 3.

Er der mon et godt råd at hente?

 

På forhånd tak.

 

Mvh Emil

 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Emil

Velkommen til IHC user.

Skulle elektrikeren mon have overset en ledning da den nye strømforsyning blev monteret. Det kan både være 24v og 0v.

Prøv at kigge i serviceview om dem der virker er på samme output modul, og tilsvarende om dem der ikke virker, er på det/de samme output moduler.

Output modulets nummer vises som føreste af de 2 tal efter "Datalinje" i nederste højre felt, når du klikker på "Udgang" på produktet i øverste venstre felt. Det sidste tal er den "adresse", som ledningen til lampe er monteret på output modul.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Mange tak og tak for svaret. 

Jeg var vist lidt for hurtig, da jeg skrev mit spørgsmål tidligere. Nu har jeg lige rodet lidt med det igen og det viser sig, at det er næsten alle tingene, som jeg godt kan styre gennem serviceview, men som ikke virker på kontakterne inde i huset. Jeg skulle vist bare lige finde helt ud af, hvad jeg skulle trykke på i serviceview. De ting, der kan styres gennem serviceview, men ikke i huset, er på flere forskellige output moduler.

Der er vel nærmest kun et rum i huset, der fungerer helt som det plejer, mens stort set resten kun kan styres fra serviceview.

Så måske er problemet et andet?

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
50 minutter siden, EmilSkovgaard skrev:

eg var vist lidt for hurtig, da jeg skrev mit spørgsmål tidligere. Nu har jeg lige rodet lidt med det igen og det viser sig, at det er næsten alle tingene, som jeg godt kan styre gennem serviceview, men som ikke virker på kontakterne inde i huset. Jeg skulle vist bare lige finde helt ud af, hvad jeg skulle trykke på i serviceview. De ting, der kan styres gennem serviceview, men ikke i huset, er på flere forskellige output moduler.

Ok, så skal du nok se nærmere på dine input moduler. Prøv, i serviceview, at højreklikke på en indgang fra et tryk, vælg "Log værdiskifte" kommer der en ny linje i nederste venstre felt når du fysisk trykker på det tryk, så er forbindelse fra tryk til IHC OK. Kommer der IKKE en ny linje så har du et problem i den fysiske verden, sandsynligvis løse/knækkede ledninger. Du kan se modulnummeret på samme måde som output.

Go jagt. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok