Hop til indhold
  • 0

"1.2.07.b 1-10V styring lys med indikering"


Floppydisc
 Share

Spørgsmål

Hej...

Første indlæg hér på siden.

Jeg roder med en gammel installation, med 3 controllere. Den oprindelige programmør har brugt en funktionsblok, der hedder "1.2.07.b 1-10V styring lys med indikering", og jeg har via Google fundet frem til at den måske stammer her fra. Men hvor finder jeg den, og ikke mindst en beskrivelse af hvordan den fungerer...?

Helt konkret har jeg en gang på et hotel hvor lyset brænder døgnet rundt. Der sidder godt nok et 4-tryk, men det bruges ikke - gæsterne skal jo kunne se når det bliver mørkt, og der er ingen der har tid/lyst til at rende og tænde/slukke manuelt. Så jeg har udskiftet trykket til en pir, men kan ikke finde ud af at få det programmeret. Lamperne er dæmpbare med 1-10V og det kunne man også via trykket og den pågældende funktionsblok. Blokken har indgang for Pir, og jeg vil gerne at når pir aktiveres, går lyset på 100%. Efter udløb af tiden skal lyset gå på 20%... Nogen der kan hjælpe...?

Eller skal jeg bruge en helt anden blok?

 

Mange hilsener
Esben 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Esben

Velkommen til IHC user.

Jeg er ikke sikker på at den funktionsblok kan det du ønsker. Jeg har godt nok "kun" version "a", og der fremkalder hver aktivering af PIR sensoren "Memory 1" og efter udløb af tid slukkes lyset.

Om du kan finde en anden blok til 1-10v styring er usikkert.

Måden det gøres på i dag, er med en 1-10v converter med et wireless lampeudtag foran. Med den opsætning kan du lave alle de scenarier du ønsker. Men det kræver selvfølgelig en ny converter.

Hvis en ny converter ikke er løsningen, er du velkommen til at giv mig et kald, så finder vi en løsning. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 18.1.2023 at 17:24 , Floppydisc skrev:

Hej...

Første indlæg hér på siden.

Jeg roder med en gammel installation, med 3 controllere. Den oprindelige programmør har brugt en funktionsblok, der hedder "1.2.07.b 1-10V styring lys med indikering", og jeg har via Google fundet frem til at den måske stammer her fra. Men hvor finder jeg den, og ikke mindst en beskrivelse af hvordan den fungerer...?

Helt konkret har jeg en gang på et hotel hvor lyset brænder døgnet rundt. Der sidder godt nok et 4-tryk, men det bruges ikke - gæsterne skal jo kunne se når det bliver mørkt, og der er ingen der har tid/lyst til at rende og tænde/slukke manuelt. Så jeg har udskiftet trykket til en pir, men kan ikke finde ud af at få det programmeret. Lamperne er dæmpbare med 1-10V og det kunne man også via trykket og den pågældende funktionsblok. Blokken har indgang for Pir, og jeg vil gerne at når pir aktiveres, går lyset på 100%. Efter udløb af tiden skal lyset gå på 20%... Nogen der kan hjælpe...?

Eller skal jeg bruge en helt anden blok?

 

Mange hilsener
Esben 

Hej Esben

Du kan benytte FB 1.2.06 som du finder i Visual 3 softwaren. Funktionsblokken kan også benyttes ifm. Visual 2.

MVh. Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok