Hop til indhold
  • 0

7 dages ur


nygaard2005
 Share

Spørgsmål

Jeg anvender blok 2.1.0.1.a 7 dages ur til at sætte tænd/sluk tid for udendørs lys. Nu vil jeg ændre på nogle tidspunkter, og gør dette i IHC 3 visual, hvorefter jeg uploader det ændrede program til controlleren! Men lyset tændte stadig efter de hidtidige tidspunkter, og da jeg kiggede på tidspunkterne i serviceview, kunne jeg se, at tidspunkterne ikke var ændret i programversionen på controlleren. Kan jeg få et bud på hvorfor tidspunkterne ikke ændres i programversionen på controlleren?( inden jeg uploadede programændringen har jeg IKKE uploadet et "tomt" program for på en  måde at nulstille programmemory) Se skærmklip fra visual og serviceview. Jeg anvender IHC3.

IHC serviceView.JPG

IHC ur blok.JPG

IHC Visual.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det du oplever er helt efter bogen, og gud ske lov for det.

Når du uploader et nyt program, hentes først alle de aktuelle kørselsværdier fra det kørende program, hvilket Visual også skriver. Dernæst uploades selve programmet og alle de hentede værdier genskrives til de respektive IDer.

Hvis det ikke var sådan, ville du have behov for, manuelt, at sikre dig at alle værdier i Visual rent faktisk også stemmer overens med de akutelle/ønskede kørselsværdier. Hvilket hurtigt ville blive et kæmpe arbejde.

Løsning:

Hvis du skal ændre kørende værdier bør du bruge serviceView, sceneview, IHCRemote til telefonen eller IHCTablet til iPad.

IHC Visual er kun til programmering, men hvis du absolut vil bruge Visual, så skal du først lægge et tomt projekt op.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 18.1.2023 at 15:53 , Henning Pedersen skrev:

IHC Visual er kun til programmering, men hvis du absolut vil bruge Visual, så skal du først lægge et tomt projekt op.

Man behøver ikke lægge et tomt program op først hvis man vil overskrive runtime værdier under uploade af et rettet program. Man behøver bare at afbryde forbindelsen mellem Visual og controlleren, mellem man har hentet programmet og uploader den rettede version. På Visual 2 controller er det nok et genstarte controlleren. Om det også er tilfældet på Visual 3 er jeg ikke helt så sikker på.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
56 minutter siden, Lars1 skrev:

Man behøver ikke lægge et tomt program op først hvis man vil overskrive runtime værdier under uploade af et rettet program. Man behøver bare at afbryde forbindelsen mellem Visual og controlleren, mellem man har hentet programmet og uploader den rettede version. På Visual 2 controller er det nok et genstarte controlleren. Om det også er tilfældet på Visual 3 er jeg ikke helt så sikker på.

Er ikke helt sikker på jeg forstå hvad du mener med at afbryde forbindelsen, tænker ikke det er nok "bare" at trække USB stikket ud.

Så hvis man henter programmet fra controlleren, genstarter og sender, så bliver de nye indstillingsværdier gældende. Det skal prøves i morgen. :) Jeg prøver også lige med en V3.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Med afbryde forbindelsen mener jeg trække USB stikket, trække netstikket, vælge en anden kommunikations instilling i Visual eller tilsvarende. Afbrydelse af forbindelsen mellem Visual og controlleren mellem download og upload gør at Visual ikke længere kan være 100% sikker på at det er det samme program som ligger begge stedder, og dermed overskrives runtime værdier.

Både Bjarne, jeg og flere andre har oplevet at hvis en controller genstarter under upload af program rettelser, så mister man alle runtime værdier.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok