Hop til indhold
  • 0

Hjælp til sluk alt funktion


dnz7678
 Share

Spørgsmål

Hej med jer.

Vi købte vores hus for 1.5 år siden. Og jeg har lige fundet ud af at vi har en Visual Controller.

Det er en Visual Controller 2, 6.1 med firmware 2.7.199.

Jeg forstår meget lidt af hvad jeg kigger på.

De tidligere ejere har oprettet en "sluk alt" funtion, hvilken er super smart. Men som jeg forstår det, så er der ikke koblet en kontakt til denne funktion.

Der er ikke kontakter i huset, som kan "ofres". Og jeg har ikke mulighed for at trække nye kabler.

Mit spørgsmål er, snakker disse sammen med mit system?

https://www.greenline.dk/smartkontakten-zigbee-batteritryk-til-lk-fuga-taendsluk-og-opned-tangenter-hvid-uden-ramme-89563

Hvordan gør jeg det smartest?

På forhånd tak.

20230103_181438.jpg

20230103_181453.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Dnz

Velkommen til IHC user.

Din "Sluk Alt" ER forbundet til noget. Prøv lige følgende: I dit nederste billede, det fra højre side, åbner du det + der er ved "Langt tryk ........", højreklik på det, eller de, link der dukker op og vælg "Hop til modsat link". Nu står du sandsynligvis i venstre side og på det/de tryk der aktiverer din "Sluk Alt" funktion. Bemærk at linket går ind på indgang "Langt tryk større end 2 sek", du skal altså holde trykket i minimum 2 sekunder før du aktiverer "Sluk Alt" funktionen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tænker spørger mener “Tryk” da de måske vil lave sluk alt fra køkkenet eller entre, og ikke Soveværelse og garage.

Men ja det kan også lade sig gøre, at f.eks.have normale kip (tænd/sluk) funktion ved korte tryk og så sluk alt ved lang tryk (over 2 sek.) på et og samme Tryk (kontakt).

LK har dog en anbefaling at normalt så benyttes langt tryk på nederst højre tangent, til Sluk rum eller Sluk alt.

De øverste tangenter benyttes oftest til lys i loft i den retning (højre/vensre) og de nederste tangenter typisk til stikkontakter langs paneler, eller andre special funktioner. Det virker nemlig ikke naturligt at tænde loftslys med dem. Men teknisk set er der frit valg - på alle tangenter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok