Hop til indhold
  • 0

Kip med timer med UniDimmer Touch


Kalle
 Share

Spørgsmål

Hej

håber der er en der kan hjælpe mig herinde :-)

Jeg kører Visual 2.7 Jeg vil gerne have mit badeværelses lys til at slukke automatisk hvis ungerne glemmer at slukke det. Jeg har gjort det over resten af huset med "kip med timer" men jeg har ikke fundet en løsning på badeværelset, da det er med Unidimmer Touch, og jeg ikke kan finde en timerfunktion i den FB, som er brugt.

Det nat simulering der er brugt på billedet har ingen betydning. det kan jeg bare slette. Det bliver aldrig brugt.

Jeg har læst at man kan bruge scenarier til dette, men hvordan, og findes der ikke bare en FB som kan håndterer Kip, timer og lysdæmper på samme tid?

Ps. jeg er vandt til at programere PLC, men IHC er forholdsvis nyt for mig, så håber der er nogen som kan hjælpe mig :-)

På forhånd tak.

2022-12-23 12_25_20-Forsøg med timer tryk på lysdæmper - LK IHC Visual.png

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Henning. 

Jeg har ingen PIR på badeværelset så det har jeg slet ikke skænket en tanke men det kan jo selvfølgelig godt være at tiden bare vil løbe ud, efter som at PIR'en ikke vil blive aktiveret. Det skal prøves af.

Giver lige en opdatering når det er prøvet af. 

Takker. God jul

Hilsen Kalle

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Uden en PIR er det lidt svært at definere “hvornår” det er de har glemt at slukke, For nogle gange tager besøget 2 minutter, andre gange 20 minutter. 
Så altid at slukke efter 3 minutter er nok lige til den korte side. Og hvis forbindelsen fra tryk går på PIR indgangen kan du heller ikke umiddelbart bare slukke (kip) igen.

Så prøv lige at tjekke om ikke der er en anden standard FB der har en indbygget timer der bare kan sættes til at slukke efter x minutter 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok