Hop til indhold
  • 0

Kan ikke forbinde via USB (endnu et af de spørgsmål)


Mikkel Hansen
 Share

Spørgsmål

Jeg har problemer med at forbinde til min controller (visual 2) via usb.

Jeg har søgt og søgt på diverse fora, men ingenting hjælper.

Alt har virket fint indtil for nogle uger/måneder siden (så tit er jeg ikke inde på controlleren, så jeg kan ikke sige præcis hvornår det stoppede med at virke).

Controlleren har været sat op til at forbinde via ethernet med fast IP angivet (fatter stadig ikke at IHC ikke understøtter DHCP?). Pludselig kan jeg ikke forbinde via den fastsatte IP. Okay.. jeg læser et sted at controlleren kan finde på at smide IP konfigurationen ved genstart, og eftersom der har været elektrikere i huset for nyligt, som har haft slukket HPFi'en et par gange, er det ikke utænkeligt at det er sket. Det blinker dog gult i "Link" på controlleren, men jeg kan ikke se IP adressen på den tilhørende lan-port i routeren (Unifi). Her kan jeg bare se "noget" er tilsluttet med FE speed.

Jeg vil derfor forbinde via USB, så jeg kan indstille IP på ny.

Men ak... "LK IHC controller ikke fundet" når jeg sætter kommunikationsinterfacet til USB i Visual. Jeg prøver også Firmware loaderen, men den finder heller ingen controller. Jeg prøver IHCStarter, men heller intet.

Jeg tænker problemet skyldes en manglende driver, da der i min enhedshåndtering dukker en ukendt enhed op under "Andre enheder", hver gang jeg tilslutter USB kablet. Enheden hedder "ISP 1362 USB NIC". Jeg prøver at opdatere driveren, men hverken Windows selv, Windows update, eller andre steder findes den nødvendige driver. Jeg prøver at hente IHC's USB driver fra flere forskellige steder hvor jeg nu kan finde andre der har haft lignende problem, som linker til den. Men nej... heller intet.

Jeg kører Windows 11 via Parallels Desktop 18 på en M1 Macbook. Straks tænker jeg det er skyldneren, men efter at have haft en almindelig Windows 10 laptop fremme, kan jeg konstatere nøjagtigt samme scenarie på den.

Så hvad gør man når alt andet ikke virker? Man genstarter! Det er dog ikke så lige til da der jo ikke lige er en tænd/sluk knap man kan benytte. Så jeg slukker for hele HPFI relæet, og dermed fjerner strømmen fra controlleren. Jeg starter op og venter spændt... Ingen ændring.

Jeg kan simpelthen ikke få forbindelse til den controller, uanset hvad jeg forsøger (jeg har også - forgæves - forsøgt med et helt nyt USB kabel).

Er der mon gode idéer jeg endnu ikke har prøvet? Eller skal den skrottes?

[fingers crossed]

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Mikkel.

Der kan være flere ting galt. Men prøv følgende:

Afinstaller LK IHC softwaren.

Installer LK IHC software som Administrator (Vigtigt)  og vælg installatør. Dette skulle gerne installere den korrekte USB-driver og lave en entry i din Hosts fil. Husk også at installere den korrekte software i forhold til den firmware version du mener der er på din controller.

Isæt USB-kabel.

Start Firmwareloader

Genstart din controller. 

Hvis du nu får adgang via Firmwareloader, så er din USB på plads. Du kan nu eks. starte Jemi's IHCStarter for at få adgang til Admin og kontrollere IP.

Hvis ikke, så begynder det at blive svært..

Andre muligheder der kan være galt:

Ny router/firewall eller opdatering. Er dit IP-adresse område som det plejer at være, eller er der skiftet Subnet?

Hvad adresse skulle din IHC have? og hvad har din PC?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

@Mikkel Hansen er det lykkedes for dig at få forbindelse via USB? Jeg er nemlig endt i samme situation...
Kan se i Device Manager på Windows 11 at driveren ikke virker, da den ikke kan finde driver for en ISP1362 USB NIC (se vedhæftet billede)... Syntes jeg har jagtet internettet tyndt efter en driver, men uden held (Den på MitLK har jeg testet)

Håber du har noget der kan hjælpe mig...?

Screenshot 2023-10-07 at 17.34.01.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
16 timer siden, Lasse L skrev:

@Mikkel Hansen er det lykkedes for dig at få forbindelse via USB? Jeg er nemlig endt i samme situation...
Kan se i Device Manager på Windows 11 at driveren ikke virker, da den ikke kan finde driver for en ISP1362 USB NIC (se vedhæftet billede)... Syntes jeg har jagtet internettet tyndt efter en driver, men uden held (Den på MitLK har jeg testet)

Håber du har noget der kan hjælpe mig...?

Screenshot 2023-10-07 at 17.34.01.png

Jeg har endnu ikke haft en jeg ikke kunne løse. Prøv at hente mit IHC starter, https://jemi.dk/ihc/starter/ . I den nyeste version checker den efter manglede usb drover og fortæller den også hvilken der er tale om. Prøv det. Jeg har snart en løsning klar der gør man kan installere hele IHC pakken uden at det unødvendige.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 7.10.2023 at 17:35 , Lasse L skrev:

@Mikkel Hansen er det lykkedes for dig at få forbindelse via USB? Jeg er nemlig endt i samme situation...
Kan se i Device Manager på Windows 11 at driveren ikke virker, da den ikke kan finde driver for en ISP1362 USB NIC (se vedhæftet billede)... Syntes jeg har jagtet internettet tyndt efter en driver, men uden held (Den på MitLK har jeg testet)

Håber du har noget der kan hjælpe mig...?

Screenshot 2023-10-07 at 17.34.01.png

Hej Lasse

Desværre... Efter utallige forgæves forsøg på at genoplive controlleren (den kører stadig, men uden at jeg kan tilgå den), har jeg simpelthen valgt at kaste håndklædet i ringen og er begyndt at udskifte IHC delene til Shelly relæer. IHC er (for mig) et overstået kapitel.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 10/8/2023 at 10:13 AM, Mikkel Skovgaard said:

Jeg har endnu ikke haft en jeg ikke kunne løse. Prøv at hente mit IHC starter, https://jemi.dk/ihc/starter/ . I den nyeste version checker den efter manglede usb drover og fortæller den også hvilken der er tale om. Prøv det. Jeg har snart en løsning klar der gør man kan installere hele IHC pakken uden at det unødvendige.

Hey Mikkel,

Har prøvet IHC Starter, men ender i samme situation... Driver ikke genkendt, og ingen USB forbindelse... :/

Men tak for svaret

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 15.10.2023 at 22:56 , Lasse L skrev:

Hey Mikkel,

Har prøvet IHC Starter, men ender i samme situation... Driver ikke genkendt, og ingen USB forbindelse... :/

Men tak for svaret

Prøv lige https://jemi.dk/ihc/files/IHCEasy.exe - den har en bedre tjek men er lidt mere kompleks. Vil du evt. skrive mig en facebook besked så kan jeg se det: https://www.facebook.com/ihccaptain/

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok