Hop til indhold

Manglende forbindelse fra visual controller 1 til pc


Smail
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har stillet et lignende spørgsmål i en anden tråd hvor jeg faktisk troede at jeg manglede forbindelsen imellem ihc visual 1.32 og controlleren, men det viste sig at jeg slet ikke havde forbindelsen imellem controlleren og maskinen. Jeg prøver derfor i denne tråd at fokusere på den manglende forbindelse imellem controlleren og maskinen.

Jeg kører windows 7 (den tætteste version på XP som jeg har kunne få fat på). Jeg har en visual controller 1 og har installeret ihc visual 1.32 og hyperterminal. Disse to softwares kører fint når jeg åbner dem.

Jeg har købt følgende usb/rs232 kabel: https://www.delock.com/produkt/66282/merkmale.html?g=2002 med en FTDI chip. Kablet og driveren er kompatible med windows 7 står der. Jeg har også installeret den nødvendige driver som viser sig at være ok. Jeg kan i hvert fald finde forbindelsen i enhedshåndteringen (se figuren nedenfor). Jeg har også vedhæftet et screen dump som viser port indstillingerne. For at teste kablet og driveren har jeg luset ben 2 og 3 sammen og via Hyperterminal kan jeg konstatere at der er hul igennem. Jeg kan nemlig se hvad jeg skriver i terminalen.

Vil i mene at dette er nok indikationer på at den korrekte driver er installeret på maskinen og at kablet er ok? I så fald, vil dette betyde at der er noget galt med controlleren? Hvordan vil man egentligt kunne detektere at der forbindelse imellem controlleren og maskinen?

 

image.png.e8e98806285d643c11fa6f2bf714a0a5.png

image.png.6a2bfb0681c93708aee9d7dc12b32c5c.png

Jeg takker!

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Når du ved at kortslutte 2 ben på RS232 stikket via hyperterm kan konstater at der er hul igennem, vil jeg give dig ret i at driver og adaptor virker som de skal.

Følgende kan derfor være årsagen til at du ikke kan få forbindelse til controlleren.

  1. Forkert port indstilling. Jeg kan ikke huske den rigtige opsætning for en Visual 1 controller. Du burde kunne finde den rigtige port sætning ved at læse i den medfølgende Visual 1 villedning. Den bør komme frem når du trykker på F1.
  2. Forkert ben forbindelse i RS232 adaptoren. Du kan læse mere om ben forbindelsen her https://www.lk.dk/produkter?iid=11328 Der bør også stå noget i Visual 1 villedningen.
  3. Du har en af de controller hvor rs232 porten stopper med at virke efter nogle år.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok