Hop til indhold

Problem med ny router opsætning


Schou
 Share

Recommended Posts

Kære alle, jeg har problem med remote opkobling efter at have skiftet modem. Jeg har samme modem type og IP adresse og det har virket før.

mit modem er Sagemcom og jeg har forsøgt mange Port Forward opsætninger men ikke ramt den rette.

kan nogen hjælpe mig - her billede af mit sidste forsøg som sikkert er helt forkert…

Mvh

Jens Peder

CD0B89A1-020B-4493-8C7D-BBDE79CC61F5.jpeg

Link til kommentar
Del på andre sites

Du skal kun have de 2 første regler hvor du mapper HTTP 80->80 og HTTPS 443->443. De sidste 2 bør ikke være nødvendige, men hvis du vil beholde dem skal det også være 80->80  og 443->443.

Derudover skal du checke at din controller har IP 192.168.0.3

Sidst men ikke mindst. Check din offentlige IP på https://www.myip.com/ Det er ikke unormalt at den bliver ændret når du får ny router.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lars og Mikkel, tusinde tak for jeres input - men det hjalp desværre ikke og jeg er ikke 100 mester i dette - kan jeg få endnu et par tip?

Min router har IP 192.168.0.1

Jeg har vedlagt billeder af min opsætning:

IHC controller: Er min IP adresse og Gateway adresse mon rigtig - hvor tjekker jeg?

Router: Her er en mulighed mere med TCP/UDP - hvilken skal bruges?

Min app: her med IHC Ip adressen og min faste IP adresse fra Fastspeed. Trykker jeg på Lars’s link for jeg en anden IP oplyst (den med 110 i adressen).

Jeg har forsøgt forskellige kombinationer uden held - hvor fejler jeg?

Skal routeren bootes ved hvert forsøg mon?

Jeg vil værdsætte jeres input - hvad er det korrekte mix af opsætning?

mvh

Jens Peder

711C4F4B-5365-419E-B3FC-BF0D3ADEC0DB.jpeg

1927EA54-F501-4BB7-AF96-66EAACC5D6F1.jpeg

698C94E0-CEA5-41E9-B603-BB1D3656BB40.jpeg

E8AB539B-BAB1-46EA-B1EE-72462F26B598.png

729D6298-8768-4CDD-A372-43A1E2A9D795.jpeg

69247577-1862-49DB-B840-65F76803B5FF.png

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er heller ikke 100 meter mester i Lan opsætninger, men jeg ved dog at ALT skal være i samme adresse område, og det er dit ikke.

Du skriver at din ruter har adressen 192.168.0.1, hvis det er tilfælder så skal ALT andet have en adresse der begynder med 192.168.0.xxx. Din controller er på 192.168.1.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Baseret på dine screen shots, så har Henning spottet fejlen. Dine firewall regler er lavet for subnettet 192.168.0.x, mens IHC controller og APP bruger subnettet 192.168.1.x. Ændre 182.168.0.x til 192.168.1.x i router opsætning og det burde virke. (både firewall, lokal net og DHCP). Alle enheder (minus IHC) bør genstartes herefter.

IHC bruger normalt kun TCP, så med mindre du har noget MEGET specielt kørende har du ikke brug for UDP portene.

Lidt forklaring omkring IP addresser. 192.168.x.x er private IP addresser som ikke routes på internettet og dermed ikke kan nåes "udefra". 87.52.110.53 er din offentlige IP addresse som kan nåes "udefra". Det skal meget gerne være den du ser når du bruger mit link. Hvis ikke har du muligvis fået ny offentlig IP. Den offentlige IP bør du kunne se i din router config.

Undernetmaske eller subnetmaske fortæller hvor stor en del af netværket du bruger. En subnet maske på 255.255.255.0 giver dig adgang til alle IP addresser x.x.x.1-254. De 3 x'er SKAL være ens i hele dit netværk, og det samme skal subnetmasken.

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan sikkert ikke ændre port forward addresserne, fordi din router køre med 192.168.0.x adresser. Du kan vælge at ændre router til at bruge 192.168.1.x netværket eller du kan ændre din IHC cntroller og app m.m. til at bruge 192.168.0.x netværket.

Det nemmeste vil sikkert være at ændre routerens private addresser til 192.168.1.x. Det plejre kun at skulle gøres et sted, så ændre resten sig automatisk. Prøv at kigge efter det faneblad hvor du konfigurer lokal nettet på din router. Fanebladet hedder sikkert noget med LAN eller DHCP.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kære alle, tak for jeres tips og tålmodighed - jeg kan stadig ikke få forbindelse og vedlægger screenshots:

jeg har ændret IP adresse i routeren 3 steder på samme menu fra 0.x til 1.x og samtidigt ændret port forward til denne nye IP og booted routeren.

I min app har jeg forsøgt med både den faste IP adresse jeg har fået af Fastspeed samt den jeg får ved at trykke på link fra Lars.

controlleren er uændret i sin opsætning.

Hvor finder jeg mon Wan adressen som Martin efterspørger - jeg kan ikke rigtig spotte det på de muligheder der er i routeren?

håber I har tålmodighed med at hjælpe mig videre.

Jeg sende flere billeder i næste mail..

mvh Jens Peder

5CCF4987-FAC0-4E2B-B9D4-35C9B3CA54BC.png

C87D7788-B69C-4F78-A9D3-CD7E049EA71F.png

FB4B8B7B-DDE2-43FA-B712-A067C47100C1.jpeg

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis alt i routeren er ændret til 192.168.1.x så er problemet sandsynligvis din offentlige IP addresse. I din router er der sikkert en tab som hedder noget i retning af internet forbindelse. Her burde du kunne se din offentlige IP. Du kan ikke selv ændre den, men du burde kunne se hvad den er. Den skulle meget gerne være det same så du får ved at bruge mit link (såfremt du bruger mit link fra en enhed som er tilsluttet din router). Hvis den starter med 10.x,x,x, 172,x,x,x eller 192,168,x,x så har du ikke nogen offentlig IP, men skal have din ISP til at natte de porte som du skal bruge.

Jeg har aldrig brugt LK IHC app, men eftersom man kan angive både LAN og WAN addresse i den, kan du sikkert prøve om du kan nå din controller via LAN addressen ved at slå always use WAN fra i app'en. Derved kan du checke om routeren, din mobil enhed og IHC controller er på samme netværk. Dine NAT regler i din router er ikke i brug her, men du kan checke at alt er på samme lokal net og dermed har du en fejl kilde mindre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så er den del på plads. Så skal du bare have checket om dine forward regler virker og fundet ud af hvad din WAN addresse reelt er.

Du bør kunne checke dine forward regler ved at bruge routeren's WAN addresse i en browser fra din mobil telefon eller PC som er tilsluttet din router. Det vil give dig IHC controllerens web forside hvis dine forward regler er korrekte.

Som skrevet tidligere så skal du kunne se din WAN addresse i routeren, men du kan ikke ændre den. Det er kun din ISP som kan det. Hvis den er den samme som den du finder via mit link, så er det ikke en NAT'et WAN addresse og du burde kunne tilgå din controller direkte. Hvis den er forskellig skal du have hjælp fra din ISP til at få adgang til din controller udefra.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kære Lars og jer andre - så virker det:-)

Tusinde tak for jeres input det endte med at jeg ringer til min net leverandør for anden gang og spurgte om det stadig var den samme faste IP adresse grundet ny router og det var det. Så spurgte jeg om han kunne kontrollere om det virkede - og det gjorde deres opsætning ikke:-(

Efter reset af router etc. måtte han tage fat i deres netværksafdeling. Jeg har fået tildelt ny IP adresse som de tjekkede virkede - og så gik det hurtigt med at rette router IP adresse til 1.x og lave mine port forward - og Ping , så virkede det fra remote hold.

Tak endnu engang til jer.

mvh

jens Peder

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok