Hop til indhold

Kan ikke forbinde til Philips Hue - https://discovery.meethue.com/: This page isn’t working


sbv1307
 Share

Recommended Posts

Hej

Roder pt. med et IHC Controler - IHC Captain - Philips HUE setup, der er "faldet fra hinanden".

Jeg har store udfordringer med at få IHC Captain til at hente outputmoduiler for Philips HUE. Jeg har observeret at der er en 1:1 sammenhæng imellem https://discovery.meethue.com/ og dette links's evne til at returnere ip-addresser fopr mine HUE Bridges.

Har googlet en del på "discovery.meethue.com" "This page isn’t working" og har fået opfattelsen af, at link'et er overbelastet og Philips anbefaler brug af nDNS til at finde HUE enheder istedet for discovery.

Jeg tænker på, om der er en mulighed for, manuelt at tilrette en konfigurationsfil i IHC Captain, så der ikke skal søges efter HUE enheder.

Med venlig hilsen
Steen Vemmelund

Link til kommentar
Del på andre sites

 

On 9/7/2022 at 5:40 PM, Thomas Hvenegaard said:

Der kommer en IP adresse frem når du trykker på https://discovery.meethue.com/ 

Kopier den og sæt den ind i din browser 

Vh Thomas

Hej Thomas

Tusind tak for response!

Udfordringen er at https://discovery.meethue.com/ ofte viser:

---

This page isn’t working

If the problem continues, contact the site owner.

HTTP ERROR 429
---
Derfor mistænker jeg, at styringen af HUE fejler.
 
Jeg læste i en tråd, at antallet af kald til discovery.meethue var begrænset, såldes at der indenfor et tidsrum kun kan foretages et begrænset antal kald.
Nu ved jeg ikke hvordan Mikkel har implementeret styringen af HUE. Jeg formoder at han har fulgt guidelines fra developers.meethue, som beskriver metoden med discovery.meethue.
Hvis det er tilfældet, antager jeg, at der foretages den del kald til discovery.meethue, når jeg arbejder med IHC-Captain og mit problem skyldes de fejlede kald til discovery.meethue.
 
PS: Kan du uddybe hvad du mener med: "Kopier den og sæt den ind i din browser" og hvad formålet skulle være??
IP-addresserne på mine HUE Bridges kan pinges, og jeg kan styre HUE bridge'ne med https://<bridge ip address>/debug/clip.html så de er der:-)
Med venlig hilsen
Steen Vemmelund
 
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Steen

jeg får den her når jeg trykke på dit link https://discovery.meethue.com       

[{"id":"001788fffe6345ca","internalipaddress":"192.168.1.16","port":443}]


jeg kopirede ip adressen 192.168.1.16 satte den ind i Google Chrome adresse linje så kunne jeg komme ind.
din har sikkert en anden ip adresse.
håber det er det du har brug for :-)


Vh Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

On 9/11/2022 at 11:28 PM, Thomas Hvenegaard said:

Hej Steen

jeg får den her når jeg trykke på dit link https://discovery.meethue.com       

[{"id":"001788fffe6345ca","internalipaddress":"192.168.1.16","port":443}]


jeg kopirede ip adressen 192.168.1.16 satte den ind i Google Chrome adresse linje så kunne jeg komme ind.
din har sikkert en anden ip adresse.
håber det er det du har brug for :-)


Vh Thomas

Hej Thomas

Sådan som jeg forstår IHC Captain's integration med Philips HUE, så anvender IHC Captain processen med discovery.meethue til at lokalisere Philips HUE Bridges på nettet.

Så, når discovery.meethue fejler, fejler IHC Captain's funktion, der forbinder IHC Captain til Philips HUE.

IP adresserne på mine Philips HUE Bridges, kan jeg godt finde med discovery.meethue - når linket virker, men typisk virker linket kun et til to gange, hvorefter det fejler. Efter en stykke tid (en kop kaffe's tid), virker linket igen, et par gange.

Og - Ja, indsætter jeg IP addresserne i chrome brovseren, får jeg forbindelse. Men desværre ser det ikke ud som om, man kan indsætte ipadressen i IHC Captain's configurationsfiler.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, sbv1307 skrev:

Hej Thomas

Sådan som jeg forstår IHC Captain's integration med Philips HUE, så anvender IHC Captain processen med discovery.meethue til at lokalisere Philips HUE Bridges på nettet.

Så, når discovery.meethue fejler, fejler IHC Captain's funktion, der forbinder IHC Captain til Philips HUE.

IP adresserne på mine Philips HUE Bridges, kan jeg godt finde med discovery.meethue - når linket virker, men typisk virker linket kun et til to gange, hvorefter det fejler. Efter en stykke tid (en kop kaffe's tid), virker linket igen, et par gange.

Og - Ja, indsætter jeg IP addresserne i chrome brovseren, får jeg forbindelse. Men desværre ser det ikke ud som om, man kan indsætte ipadressen i IHC Captain's configurationsfiler.

Nej den søger hver gang - i den nyeste beta burde den bruge begge begge metoder.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 months later...
On 9/14/2022 at 9:42 AM, Mikkel Skovgaard said:

Nej den søger hver gang - i den nyeste beta burde den bruge begge begge metoder.

Hej Mikkel - Så er jeg tilbage efter en længere køretur (4 mdr.) - Hvordan går det med den nævnte beta, den der bruger begge metoder til at addressere Philips HUE?

Med venlig hilsen

Steen Vemmelund

 

Link til kommentar
Del på andre sites

16 timer siden, sbv1307 skrev:

Det lyder lovende. Har du et bud på, hvornår I når til en release?

 

Med venlig hilsen

Steen Vemmelund

 

Nej ikke lige nu - problemet/udfordringen er at lave en god upgrade path for eksisterende brugere.
Men du kan jo bare hente betaen og se om det virker for dig - den er ret stabil

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
4 timer siden, TheDexterTeam skrev:

Har ikke prøvet med beta - Captain er bare lige pludselig stoppet med at forbinde. Der sker ikke noget ved at trykke på Stor knap på HUE bridge.

Stor omgang at skulle over i beta ;-)

Mvh Torben

Ja men jeg har desværre ikke haft tiden til at back port. Og større omgang er det vel heller ikke. Udlæse en backup, lave et nyt sd kort med beta og indlæse backup. Så burde det spille og hvis ikke så retur til det andet sd kort. Måske 30 min :⁠-⁠)

Link til kommentar
Del på andre sites

På 16.3.2023 at 18:50 , Mikkel Skovgaard skrev:

Ja men jeg har desværre ikke haft tiden til at back port. Og større omgang er det vel heller ikke. Udlæse en backup, lave et nyt sd kort med beta og indlæse backup. Så burde det spille og hvis ikke så retur til det andet sd kort. Måske 30 min :⁠-⁠)

Enig Mikkel ;-) Men: pludseligt virker Captain/HUE igen ud på mine tryk :-) Jeg er ikke klog nok til at greje hvorfor ? ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
På 20.3.2023 at 12:30 , TheDexterTeam skrev:

Enig Mikkel ;-) Men: pludseligt virker Captain/HUE igen ud på mine tryk :-) Jeg er ikke klog nok til at greje hvorfor ? ;-)

Jeg har nu nogle gange oplevet at Captain ikke virker i nogle dage med HUE for så pludselig at virke ige. I mellemtiden har jeg måttet (kunnet) tænde og slukke via HUA app.

Hvad skyldes ovennævnte mon - hvad stopper og genstarter (genetablerer) captain/hue. Ved nogen det?

Mvh Torben

Link til kommentar
Del på andre sites

5 timer siden, TheDexterTeam skrev:

Jeg har nu nogle gange oplevet at Captain ikke virker i nogle dage med HUE for så pludselig at virke ige. I mellemtiden har jeg måttet (kunnet) tænde og slukke via HUA app.

Hvad skyldes ovennævnte mon - hvad stopper og genstarter (genetablerer) captain/hue. Ved nogen det?

Jeg oplever fra tid til anden at min IHC Captain installation ikke kan hente programmet på min IHC controller før end jeg har genstartet controlleren. Jeg tænker derfor på om det kan være kommunikationen mellem IHC Captain og IHC controlleren, som svigter hos dig.

Link til kommentar
Del på andre sites

17 timer siden, Lars1 skrev:

Jeg oplever fra tid til anden at min IHC Captain installation ikke kan hente programmet på min IHC controller før end jeg har genstartet controlleren. Jeg tænker derfor på om det kan være kommunikationen mellem IHC Captain og IHC controlleren, som svigter hos dig.

Måske er det kommunikationen på en måde, men jeg ser programmet i Captain. Der fejles når Captain indlæser HUE-modulet og kun dette modul´s indlæsning fejler. Lader jeg det hele være virker det pludselig på mine "HUE-tryk" igen. Kan fint tænde/slukke via HUA app på tlf mens fejlen står på mellem controller, HUE bridge og Captain ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok