Hop til indhold

Funktionsblokke


Peter H. Hansen
 Share

Recommended Posts

Hej 

Er der en venlig sjæl der vil gi en direkte link til at downloade funktionsblokke, feks hos lk.dk til V2.7 V6,1

jeg kan simpelthen ikke finde dem

Når jeg kikker i mit program så har jeg feks tidligere indsat en FB 1.2.01.a eller 1.2.01.c

men nu kan jeg kun finde 1.2.01.g

hvad er det jeg gør forkert

vh Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Funktions blokkene bliver installeret samme med Visual. Når du installer en ny Visual version kommer der ofte opdaterede funktions blokke med. Desværre har de sommetider en væsentlig ændret funktion. Jeg ved ikke om dette er tilfældet med 1.2.01, men 1.2.01g er seneste version af 1.2.01 funktions blokken og normalt vil anbefalingen være at hvis du har 1.2.01a eller 1.2.01c i dit program bør du erstatte dem med 1.2.01g.  Hvis du ønsker fortsat at bruge 1.2.01a eller 1.2.01c kan du bare højre klikke på FB'en i dit program og vælge kopier og efterfølgende indsæt.

 

Noget helt andet. En HW 6.1 controler kan godt køre med software til HW 6.2 controlleren. I starten da HW 6.2 kom på marked delte de 2 controller faktisk software. Det var først da LK stoppede med supporten af HW 6.1 controller at de ikke længere skrev at Visual 2.8 med tilhørende firmware kunne bruges på HW 6.1 controller. Mange (incl. mig selv) har med held installeret seneste HW 6.2 software på en HW 6.1 controller.

Der er en risiko for at en HW 6.1 controller ikke kan køre med HW 6.2 software, men jeg har ikke kendskab til at det er gået galt for nogen. Faktisk gør seneste HW 6.2 firmware ofte en HW 6.1 controller mere stabil end med seneste firmware til en HW 6.1 controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok