Hop til indhold
  • 0

Ver 3 controller "falder af netværk"


Coralreef
 Share

Spørgsmål

Bøvler med min ver3 controller for tiden, som er blevet meget ustabil på mit netværk. Har ikke ændret noget men den er blevet mere eller mindre umulig at komme i kontakt med på sin IP adresse. Installationen virker fint og kan også komme på via USB...

Ved ping får jeg som regel svar retur på 2-3 ud af 4 forsøg(andre gange 0), og disse med 1-5ms. Dens IP adresse er uden for det dhcp range min router tildeler øvrig grej i huset, så heller ikke en konflikt der.

Har prøvet at uploade nyt program, firmware, trykke reset, tage strøm af(både ihc og netværk) og så videre men problemet består.

Andre der har oplevet tilsvarende?

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
2 timer siden, Lars1 skrev:

Google DNS server (8.8.8.8 og 8.8.4.4) har givet mig problemer tidligere, dog ikke den slags som i ser.

Hvis i ikke har forsøgt 100% isolation med en dedikeret switch med kun de 2 enheder tilsluttet eller et krydset kabel, vil jeg give det et skud. Den fejl i ser tyder mest på at netværks interfacet bliver overbelastet af en eller anden grund eller at der er problemer med at fast holde link på forbindelsen til switchen.

Men hvorfor bliver den først overbelastet 3-4 år efter den blev sat op? Har kørt med IHCCaptain samt IHC apps siden dag et på controlleren. Samme kabel modem, router og switch. Samme regler i routeren, samme ip, både lan og wan.

Har ikke lavet ændringer i hverken Captain eller controlleren længe.

Nu er den som sagt sat op med wifi i stedet, men…. Er sgu lige ved at købe en ny controller bare for at se forskellen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
18 timer siden, Allan Nissen skrev:

Men hvorfor bliver den først overbelastet 3-4 år efter den blev sat op? Har kørt med IHCCaptain samt IHC apps siden dag et på controlleren. Samme kabel modem, router og switch. Samme regler i routeren, samme ip, både lan og wan.

Har ikke lavet ændringer i hverken Captain eller controlleren længe.

Nu er den som sagt sat op med wifi i stedet, men…. Er sgu lige ved at købe en ny controller bare for at se forskellen.

Du har vel opdateret OS på din IHC Captain samt IHC apps. Hos andre har det betydet at de ikke længere kunne komme i kontakt med V2 controller p.gr.af udløbne certifikater eller manglende understøttelse af forældede krypterings protokoller. Nogle har set en øget belastning fra div. trejdeparts produkter efter en opdatering af disse. Så 3-4 år uden ændringer tvivler jeg stærkt på at nogen har.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Allan Nissen skrev:

Du læser ikke hvad jeg skriver. Controlleren smider indstillingerne. Routeren fungerer fint.

Så controlleren mister forbindelsen til dit WIFI netværk? Hvis det er korrekt, er det et kendt problem med WIFI netværks. WIFI er simpelthen ikke designet til permanent forbindelse som kablet netværk er. Af samme grund undgår jeg WIFI når jeg kan.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Coralreef skrev:

Også på en version 3 controller?

Jeg har desværre ikke fundet en løsning endnu og har ikke flere ideer pt. Det er virkelig noget møg!

Yes. Her kan jeg slet ikke komme i kontakt med den på mit netværk. KUN USB, har bemærket at den arbejder langsomt på USB. 
Det skete lige pludselig fra igår til idag. Jeg var på netværk i går aftes, og i morges kunne den ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 6.9.2022 at 16:34 , Lofterpalle skrev:

Yes. Her kan jeg slet ikke komme i kontakt med den på mit netværk. KUN USB, har bemærket at den arbejder langsomt på USB. 
Det skete lige pludselig fra igår til idag. Jeg var på netværk i går aftes, og i morges kunne den ikke.

Har du prøvet at smide et meget simpelt/tom program også se om det er samme problem?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja nu har jeg læst denne tråd og er ikke helt sikker på om mit problem er det samme, men her er det beskrevet:
Controller version 3. Genstarter ca. hver halve eller hver anden time. Intet er tilsluttet. Firmware opdateret. Downloadet tom projekt. Samme problem

Chekkede spændingen på strømforsyningen, 24,6V så ingen problem der

Kontaktet Schneider der går med til ombytning af controller
Havde en helt ny controller (5.500!) som reserve (af bitter erfaring da en anden controller stod af med fuld blus på lyset i halvdelen af huset, og ingen mulighed for at styre lyset i resten af hytten, mens jeg skulle vente i uger på en ombytning)
Installerede den nye controller, næsten samme problem. Der gik dog lidt flere timer før den genstartede, men det gjorde den hele tiden
Kommunikationen med controlleren foregik via den anbefalede USB WiFi stick ( TL-WN725N Version 2). Fatter forøvrigt ikke at man er stavnsbunden til dette ene produkt. Tænk hvis TP-LINK udfaser det, og man evt. har behov  for en udskiftning. Så står man med en controller til 5.500 der ikke kan komme på WiFi
Den prøvede jeg nu at tage ud, og lade forbindelsen foregå via USB

Vupti: 3 døgn er gået uden den er genstartet
Så, hvorfor?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
13 timer siden, McenterFreak skrev:

Ja nu har jeg læst denne tråd og er ikke helt sikker på om mit problem er det samme, men her er det beskrevet:
Controller version 3. Genstarter ca. hver halve eller hver anden time. Intet er tilsluttet. Firmware opdateret. Downloadet tom projekt. Samme problem

Chekkede spændingen på strømforsyningen, 24,6V så ingen problem der

Kontaktet Schneider der går med til ombytning af controller
Havde en helt ny controller (5.500!) som reserve (af bitter erfaring da en anden controller stod af med fuld blus på lyset i halvdelen af huset, og ingen mulighed for at styre lyset i resten af hytten, mens jeg skulle vente i uger på en ombytning)
Installerede den nye controller, næsten samme problem. Der gik dog lidt flere timer før den genstartede, men det gjorde den hele tiden
Kommunikationen med controlleren foregik via den anbefalede USB WiFi stick ( TL-WN725N Version 2). Fatter forøvrigt ikke at man er stavnsbunden til dette ene produkt. Tænk hvis TP-LINK udfaser det, og man evt. har behov  for en udskiftning. Så står man med en controller til 5.500 der ikke kan komme på WiFi
Den prøvede jeg nu at tage ud, og lade forbindelsen foregå via USB

Vupti: 3 døgn er gået uden den er genstartet
Så, hvorfor?

Jeg vil anbefale du kabler din controller eller bruge en wifi bridge istedet for den indbyggede - bare fordi.

Men det kan være dit projekt men det er jo svært at teste men nu har du jo en backup så kan du prøve med den backup med et tomt projekt og se om den dør - du kan se oppe tid i admin projektet - men igen det er meget tid og arbejde for at teste noget.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 timer siden, McenterFreak skrev:

Kommunikationen med controlleren foregik via den anbefalede USB WiFi stick ( TL-WN725N Version 2). Fatter forøvrigt ikke at man er stavnsbunden til dette ene produkt. Tænk hvis TP-LINK udfaser det, og man evt. har behov  for en udskiftning. Så står man med en controller til 5.500 der ikke kan komme på WiFi

Har du prøvet at skifte WIFI stick'en? Den er forhåbentlig noget billigere end en ny controller.

Men som Mikkel skriver er du ikke begrænset til den ene USB WIFI stick. Du kan bruge en alm. WIFI bridge hvis du absolut vil køre wireless. Den kan fåes helt ned til 2-300 kr., ligner et alm. WIFI access punkt eller router, men kan også funger som WIFI klient. Du forbinder den med kabel til din IHC controller og har dermed WIFI adgang til din IHC controller præcis som med USB stick'en.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Jeg vil anbefale du kabler din controller eller bruge en wifi bridge istedet for den indbyggede - bare fordi.

Men det kan være dit projekt men det er jo svært at teste men nu har du jo en backup så kan du prøve med den backup med et tomt projekt og se om den dør - du kan se oppe tid i admin projektet - men igen det er meget tid og arbejde for at teste noget.

Det er ikke projektet, da jeg, som jeg skrev, har downloadet et tomt projekt til controlleren, og intet, bortset fra WiFi donglen, er tilsluttet.
Er der nogen der har erfaring med WiFi bridge, som man kan anbefale?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
18 timer siden, McenterFreak skrev:

Det er ikke projektet, da jeg, som jeg skrev, har downloadet et tomt projekt til controlleren, og intet, bortset fra WiFi donglen, er tilsluttet.
Er der nogen der har erfaring med WiFi bridge, som man kan anbefale?

Det meste burde virke - og ingen grund til at købe en med højhastighed etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok