Hop til indhold
  • 0

Opsamling Bimåler til IHC


MartinJ
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg  kan ikke lige få øje på hvad jeg overser her - andet en det må være antal pulser pr. kW jeg måske har sat forkert.

Jeg har en ABB Bimåler C13(https://new.abb.com/products/da/2CMA100192R1000/c13-110-300) som jeg har ført ind på controllerens "S0" +/- terminaler.

Jeg kan se i viewer at den tæller, men det er som om den tæller for meget i forhold til de kWh der står på Bimåleren.

Jeg har i visual sat "Antal pulser pr. 1kW" til 100 - hvad har i andre der bruger sat antal pulser til?

(der står følgende i vejledning - Pulse output : Pulse width 100ms. Der står ikke noget om puls pr. kWh)
Men er det det samme som Pulse indicator (LED) er pulse frequency 1000imp/kwh. Skal det såt være 1000?

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

ok, det vil jeg lige prøve. 

Jeg synes der er meget få muligheder ved at bruge S0 på controller.

image.png.01a33921deca49a8a0d438371451c302.png

Bruger man blok 4.2.03.b

her kan man indtaste den aktuelle måler aflæsning (Som jeg tolker det, står på displayet) 

image.png.40befd966960bec953e34aef89df90a8.png

Kan man ikke gøre det samme på S0 controller - nogen der ved det?

Redigeret af MartinJ
stavefejl
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg tror ikke LK blev helt færdig med den S0 funktion.

Men man kan garanteret selv lave en løsning, med hjemmelavede funktions blokke, da man der har mulighed for at trække kwh værdierne fra S0 komponenten over på en indgang på en blok. Og deri kan man så lave den korrektion ifht nuværende elmåler værdi. Jeg har aldrig prøvet, måske @Henning Pedersen har?

 

Hvis du bruger4.2.03.b, så skal du sætte din elmåler på en almindelig indgang i stedet for.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
31 minutter siden, Allan Nissen skrev:

Hvis du bruger4.2.03.b, så skal du sætte din elmåler på en almindelig indgang i stedet for.

Ja, det kunne jeg så se. Lidt surt når man har brugt tid på at trække ledning til controller og skal nu trække en ny, da den er for kort til input modul.

hmm. - svært ved at se hvad man så skulle bruge S0 til når man har blok 4.2.03.b.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Lige nu, MartinJ skrev:

Det prøvede jeg med blok 4.2.02.b, og det kunne jeg ikke. Det ser ud til det er låst og man kan ikke trække værdier over.

Det kan du godt men din indgang skal være af kwh typen og 4.2.02.b har ikke en sådan indgang. Derfor tror jeg man selv skal lave en blok. Jeg vil lige se lidt på det, men vil ikke love noget.

image.png.269d93037f20b8a54180eec112daf366.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 minut siden, Allan Nissen skrev:

Det kan du godt men din indgang skal være af kwh typen og 4.2.02.b har ikke en sådan indgang. Derfor tror jeg man selv skal lave en blok. Jeg vil lige se lidt på det, men vil ikke love noget.

Tusind tak, også helt fint hvis ikke det bliver til noget - så er mit sidste alternativ at trække ny intern ledning til input modul.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok