Hop til indhold

Intet signal på wireless


Jesper Chr
 Share

Recommended Posts

Hej

Nu skulle jeg så endelig have glæde af IHC wireless på min controller visual 2 - hw 6.1 (820BA400). Jeg har indkøbt 2 stk. ø80 wireless dimmer (505DA102, HW ver. 2.00 SW ver. 1.05a) men kan ikke få dem linket til controlleren. Mit spørgsmål er nu om det er fordi jeg har overset noget elementært i forhold til hvordan man parrer dem til controlleren, eller om der kunne være noget galt med antennemodulet. Jeg har ikke på noget tidspunkt set at der har været lys i antenneindikatoren på controlleren, men jeg er i tvivl om om det bare skyldes at ingen enheder er linket endnu.

jeg har forsøgt at linke enheder på controlleren kombineret med at jeg har forsøgt tage strømmen fra controlleren, resette dimmerne, trykke på “a” så den blinker rødt, samt placere en dimmer klods op af antennen men alt sammen uden held.

Er der mon en med mere erfaring i wireless der kan gennemskue hvad jeg gør forkert, eller hvad der kan være galt?

Pft. Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jesper

 

Jeg har ikke den store erfaring men jeg har netop selv linket mine mange wireless enheder uden problemer og mit første tanke på dit problem kunne være følgende: 

(har dog visual 3 controller men princip er det samme)

1. Har du husket at koble antenne på controller? (det tyder det på siden den ikke blinker på modulet) Det skal den gøre ved genstart.

2. Ellers skal du prøve at linke din komponenter tæt på controlleren (hvis du har antenne)

Edit: så ikke du havde antenne, men kontroller at den er skruet ordentligt på.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, MartinJ skrev:

Hej Jesper

 

Jeg har ikke den store erfaring men jeg har netop selv linket mine mange wireless enheder uden problemer og mit første tanke på dit problem kunne være følgende: 

(har dog visual 3 controller men princip er det samme)

1. Har du husket at koble antenne på controller? (det tyder det på siden den ikke blinker på modulet) Det skal den gøre ved genstart.

2. Ellers skal du prøve at linke din komponenter tæt på controlleren (hvis du har antenne)

Edit: så ikke du havde antenne, men kontroller at den er skruet ordentligt på.

Ja den sidder godt fast. Håber ikke jeg har skruet den så hårdt at den er knækket…

Link til kommentar
Del på andre sites

20 minutter siden, Lars1 skrev:

V1 lampeudtag kræver belastning for at kunne linkes. Jeg kan ikke huske om det også gælder for V2 lampeudtag, men prøv at monter en lampe i lampe udtaget når du linker det.

Det lyder som en god ide. Jeg har haft en led-spot monteret. Men måske skal jeg prøve med noget der trækker lidt mere strøm

Link til kommentar
Del på andre sites

Har du fået løst problemet? Måske kan det være controller med antenne der ikke fungere? 
Ved dog ikke om man kan teste det på andre måde end hvis du genstarter controlleren, ser du nogen aktivitet/blink i dioden på controller?

Hvis ikke kan det være controller - går ud fra den er opdateret?

Link til kommentar
Del på andre sites

Er det det rigtige produkt du har indsat i dit program og som du forsøger at linke?

Log på Administrator delen af din controller og se status på dit antenne modul, ser det ok ud? Nogen få har tidligere rapporteret om defekt antenne modul på controlleren, og det burde kunne se i Administrator delen.

Når du starter linkning fra Visual programmet, og derefter trykker på knappen A på dæmperen, lyser dioen så rød?

Husker du at trykke på '1' inden for 5 sekunder efter du har trykket på A? Og hvad gør lysdioden på dæmperen efter du trykker på '1'?

Når nu du har haft en lampe monteret, virker lampeudtaget overhovedet, hvis du trykker og holder knappen '1' inde, så burde den regulere op.

Kontroller antenne ledningen, at den lille leder i center ikke er blevet bøjet. Husk at kigge begge ender (kan ikke huske om den kan skrues af i antenna enden)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Allan

Tak for dit svar. Det ledte mig frem til løsningen: Jeg havde overset at man først skulle tilføje produktet inden man skal linke! Næste gang må jeg hellere starte med at læse manualen!! :-)

Tak til alle for de gode forslag til løsning af problemet - det var bare en fejl 40 herfra;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok