Hop til indhold
  • 0

Ny computer - geninstallere


prebsi
 Share

Spørgsmål

Vi har haft IHC i vores hus i næsten 25 år, så det er af ældre dato. Programmerer selv via pc og forbindelse til eltavlen og controller. Nu har jeg mistet alt på pc, og må geninstallere. Har dog backup af ihc filerne, men ved ikke lige hvilken software jeg skal downloade for at få det til at spille sammen. Controlleren ses på vedhæftede foto.  Når jeg klikker på program filen i seneste backup siger den "Projektet er fra en nyere IHC visual og kanikke indlæses. Opgrader til nyeste IHC visual version." Har forsøgt med LK IHC control 03.04.72.03, og kan få brugerfladen frem (se foto).  Men når jeg vælger at hente fra backupfilen, så sker der intet. Heller ikke hvis jeg prøver at "hente" fra controlleren. Den henter tilsyneladende - men når den er færdig er der ingen ændring på brugerfladen. Jeg kan altså ikke se vores "setup". Så jeg er lidt stuck...hvordan kommer jeg videre?

20220808_141750.jpg

brugerflade.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

LK IHC er dersværre ikke software compatibel på tværs af controller versioner. Det er kun hardwaren som er compatibel på tværs af controller.

Din controller ligner en Visual 1 controller, så du skal hente seneste version af Visual 1. Du kan hente den her (kræver login til mit lk) https://www.lk.dk/mitlk/download-ihc-software/ihc-controller-visual-1/

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

LK IHC er teknologisk set et temmeligt gammelt produkt. Selvom man kan tilgå visual 2 og 3 contoller med en App, så frarådes det at give direkte internet adgang til LK IHC controller. De er simpelthen ikke sikre nok. Men hvis du vil opgrader din IHC installation, er det eneste du behøver er en ny controller. Alle dine I/O moduler, kontakter m.m. kan genbruges.

Programmet til den nye controller skal laves fra grunden. Du kan ikke genbruge det program du har idag, udover informationerne om hvad de forskellige ind og udgange er brugt til.

Den nye controller kan programmers før du monter den. Du vil derfor kun være uden lys m.m. i den tid det tager at afmonter den gamle controller og monter den nye, også selvfølgelig efterfølgende fejlfinding.

Hvis du vil opgrader, så køb en Visual 3 controller og brug LED dimmer i steddet for wireless dimmer. LED dimmer virker kun med Visual 3 controller. Wireless virker både med Visual 2 og 3.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja, med den lille bemærkning at hver LED dimmer har 2 kanaler og kan dermed dæmpe 2 lamper uafhængig af hinanden. Hvis du har flere lamper som skal dæmpes sammen kan du sætte dem på samme kanal, sålænge du ikke overskrider max belastningen, hvilket er relativt svært at gøre hvis du kun bruger LED pære. LED dimmeren kan også dæmpe glæde pære og halogen pære.

En Visual 3 IHC controller koster 6-7.000 kr. alt efter hvor du køber den.

En LED dimmer koster 1.000-1.200 kr. alt efter hvor du køber den og kan dæmpe 2 lamper.

En wireless dimmer koster 800-1.000 kr. alt efter hvor du køber den, men kan kun dæmpe 1 lampe.

Visual 3 controlleren og LED dimmerne er fortsat så "nye" på marked at der ikke rigtig findes noget brugt marked for dem endnu. Wireless dimmer tilgengæld bliver jævnligt sat til salg brugt. Men pas på. Version 1 wireless dimmer funger IKKE med LED pære. De har et krav om en minimums belastning på 5-20W som de færreste LED pære kan leve op til.

En Visual 3 controller fylder fysisk mindre end din nuværende controller, så du vil have plads til controlleren og 1 LED dimmer der hvor din Visual 1 controller sidder idag.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 8/8/2022 at 8:20 PM, prebsi said:

Aha. Interessant. Så jeg skal købe en Visual 3 controller (koster...?) samt x antal Led dimmer i antal svarende til de udgange, hvor vi vil have lysdæmning. Korrekt forstået?

Der er også lysdæmpere der virker med din gamle controller men de mangler feedback til controlleren. Med andre ord så ved controlleren ikke om lyset er tændt på 0%, 30% eller 100%. Det fungerer ret godt med de nye 2 kanals lyddæmpere. Det du får ved at opgradere til en version 3 controller er:

- En controller der stadigvæk er supporteret

- Mulighed for lysdæmpere med feedback (både 2 kanals lysdæmpere og wireless lysdæmpere)

- Mulighed for numeriske sensorer (temperatur, fugtighed, lysstyrke)

- Netværksforbindelse

LK's software til netværksadgang er latterligt og tæt ved ubrugeligt. Men der er en underskov af software der kan koble sig på controlleren og lave spændende ting. IHC Captain kan sættes op på 10 minutter med lidt snilde. De mere avancerede løsninger tager mere tid men giver også flere muligheder.

Rent udviklingsmæssigt er IHC en dead end. Du skal ikke regne med at der sker meget mere fra LK's side. Men som sagt giver netværksadgangen på Visual 2 og Visual 3 controllere mange muligheder og er vejen til at holde systemet moderne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok