Hop til indhold
  • 0

IHC LED dimmer - Hjælp


MartinJ
 Share

Spørgsmål

Hej

Er der en venlig sjæl der lige kan se om jeg har gjort det korrekt inden jeg lægger programmet ind? 
Det jeg er i tvivl om er at jeg har et UR styring der gør at lys skal tænde og slukke på bestemte tidspunkter.

Jeg har ført scenarie fra installation til output i venstre side, men hvordan får jeg ur styringen med ind over IHC lysdæmperen?

Mit forslag er følgende:

Scenarie fra IHC LED dimmer - Højt+Lavt niveau til blok 1.2.04.e 

Scenarie fra IHC LED dimmer - Højt+Lavt niveau til 2.1.02.b ugeur 

Har ført lysniveau over på blok 1.2.04.e.

 

Er det korrekt?

image.thumb.png.c620837a0a23475d7452649f1b469632.png

OBS!- Jeg har ikke noget input tryk, da det er ur styret.

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
16 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Hvis du kun skal bruge uret, kan du roligt slette 1.2.04.

Hvis du vil noget mere med dit udvendige lys, kan jeg anbefale funktionsblokken "Udvendigt lys V2" som du finder under download.

Hej Henning

Tak for svar.
Jeg kunne ikke vente så jeg lagde programmet og kan se at det virker fint i går aftes.
Dit forslag vil jeg kigge på når jeg har fået mere tid. Den eneste grund til jeg tog 1.2.04.e med er fordi jeg så LK youtube video (Søren Lundgren) på LED dimmer, at lydniveau altid skal linkes - hvorfor ved jeg ikke. - og det kan jo kun gøres når blok 1.204.e er med.

Måske har du en forklaring?

Ellers kunne jeg nøjes med at linke scenarie fra min venstre side direkte over til blok 2.102.b ugeur - og slette 1.2.04.e som du foreslår.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Lysniveau skal kun linkes hvis du har brug for den information i dit program. Det kan f.eks. være at du tænder en diode på afbryderen ved indgangs døren når lysniveau er højt. Det gør det nemmer at tænde lyset indenfor når du kommer hjem en mørk nat.

Afhængig af dit program kan lysniveau også bruges til andre ting. Så bruger du en FB med en lysniveau indgang, så skal det linkes, men du skal ikke tilføje en FB bare for at få lysniveau linket .

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis jeg ændre mine værdier i programme i denne nedenstående boks til venstre, og indlæser programmet kan jeg se de ændrede værdier ikke opdateres i serviceView? (se billede til højre)

Er der andre der har oplevet dette problem - og nej jeg vil ikke indlæse et tomt projekt, fordi så skal alle wireless enheder linkes igen :)

Er der noget jeg har overset? - jeg oplever også det gælder for rametiderne.

image.png.be0429c3467817fab80408b39637837f.pngimage.png.e97dc8628fb3e14bbfbe59668147443c.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

En anden spøjst detalje er hvis man i selve installationsblokke (til venstre) skriver en tekst efter "IHC LED Dimmer kanal 1 xxxx" Kommer "xxxx" ikke med over i serviceview - det er da mærkeligt?

Da den tekst kommer når der i blokken udfyldes "placering"

 

Edit: Lige i forhold til ovenstående har jeg ikke sync slået til - dvs. to forskellige værdier på Kanal 1 og kanal 2 - og der er monterets en modstand og jeg har firmware opdateret. image.png.33f6f01b9a8b79f344eb60fa2fb8e8e3.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, MartinJ skrev:

Hvis jeg ændre mine værdier i programme i denne nedenstående boks til venstre, og indlæser programmet kan jeg se de ændrede værdier ikke opdateres i serviceView? (se billede til højre)

Er der andre der har oplevet dette problem - og nej jeg vil ikke indlæse et tomt projekt, fordi så skal alle wireless enheder linkes igen :)

Er der noget jeg har overset? - jeg oplever også det gælder for rametiderne.

image.png.be0429c3467817fab80408b39637837f.pngimage.png.e97dc8628fb3e14bbfbe59668147443c.png

Ja, det er rigtigt. Og dumt. Kan ikke huske den præcise beskrivelse af hvorfor.

Enten laver du ændringer kun i Serviceview (og husker at hente programmet fra controlleren for at opdatere din backup). Ellers fjerner du scenarie links, sender programmet til controlleren, opretter nye scenarie links med de nye værdier og sender igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, Allan Nissen skrev:

Ja, det er rigtigt. Og dumt. Kan ikke huske den præcise beskrivelse af hvorfor.

Enten laver du ændringer kun i Serviceview (og husker at hente programmet fra controlleren for at opdatere din backup). Ellers fjerner du scenarie links, sender programmet til controlleren, opretter nye scenarie links med de nye værdier og sender igen.

Jesus christ...det er da besværligt? 

Kan forstå det med ændringerne i serviceview, det er til at leve med, men ikke i længden ved hver ændring i programmet står de gamle værdier.

Kan jeg ikke gøre som nedenfor (Har ikke prøvet)

0. Ændring i serviceview med rampetider og ønsket dæmp på kanal 1 og kanal 2

1. hente program fra controller

2. Omdøbe filnavn evt. ny dato og køre videre med den.

3. sende til controller?

 

Er nok mere til dit 2. forslag:

1. Fjerne scenarielink på kanal 1+2

2. Sende program

3. Nye scenarie link med ny værdi på kanal 1+2

4. sende til controller

Er det korrekt forstået? 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok