Hop til indhold
  • 0

Output 230 vs. Output 24 med Solid State relæer


Jan Skou Andersen
 Share

Spørgsmål

Ifm. et soveværelsesafsnit har jeg en undertavle med et output 230 modul til styring af lys. Problemet er, at de "klik" der lyder, når relæerne skifter er nok til at vække nogle af beboerne. Jeg tænker derfor på at udskifte til output 24 som så styrer nogle Solid State relæer - eks. https://www.se.com/dk/da/product/SSM1A36BD/harmony-solid-state-relæ-ssr-nulvoltskoblende-for-dinskinne-48600vac-udgang-på-6a-og-432vdc-forsyning/

Er der nogle der har erfaring med tilsvarende ? Erfaring med disse relæer ? Eller kan andre (billigere) anbefales ?

 

På forhånd tak.

/Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg har ingen erfaring med dem, men jeg tænker lidt at det måske er nemmer bare at sættet et skab eller tilsvarende uden om tavlen. En lukket dør til mit bryggers er nok til at jeg ikke høre relæerne når de skifter stilling. Heller ikke de 400V relæer jeg har til varme styring m.m.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 timer siden, Lars1 skrev:

Så lyder det lidt som at lyden forplanter sig via tavlen og væggen. Måske det var muligt at sætte et par gummi ringe under tavlen så lyden ikke kan forplante sig fra tavlen til væggen.

Ja - det er det der sker. jeg har kigget efter noget, men kan ikke rigtig finde noget brugbart. Har du et forslag ?

 

Jeg hører stadig gerne hvis nogen har erfaring med Solid state relæer.

 

MVH

Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok