Hop til indhold
  • 0

IHC-integration virker ikke efter seneste opdatering af HA


Jeppe Buk
 Share

Spørgsmål

Hej med jer

Efter seneste opdatering af homeassistant (2022.07), starter IHC-integrationen ikke op. Loggen siger:

Citat

 

2022-07-08 01:14:58 ERROR (SyncWorker_3) [homeassistant.components.ihc] Unable to authenticate on IHC controller

2022-07-08 01:14:59 ERROR (MainThread) [homeassistant.setup] Setup failed for ihc: Integration failed to initialize.

 

Jeg initialiserer IHC sådan:

Citat

# IHC Integration
ihc:
  - url: 'https://192.168.2.52'
    username: admin
    password: —deleted—
    auto_setup: false

Nogen idéer….?

mvh Jeppe

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

@Jeppe BukPrøv at ændre https: til http: din HA config. det vil hurtigt give dig svar på om det er et krypterings certifikat problem du har. Selv med nyeste firmware i en Visual 2 controller er der usupporterede krypterings certifikater eller algorithmer. Faktisk mener jeg også der det i den nyeste firmware til en Visual 3 controller, men jeg bruger en gammel windos 7 PC når jeg tilgår mine IHC controller, så jeg er ikke 100% sikker.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kører for øvrigt Visual 3 controller - opgraderede til de nye LED dimmere og ny controller for at få bedre integration til HA. Virker rigtig fint, men de fu%#%#€ dimmere slukker ind imellem 10 sekunder når andet lys tændes. Mistænker bussen / støj, men de er forbundet med skærmet kabel… LK vil iflg min elektriker ikke hjælpe uden man først sætter alle dimmere i et samlet gruppe for sig, men det burde godt nok ikke være nødvendigt. Måske de kan fikse i en FW-update; det må jo være en masse “volapyk”, der kommer på bussen, hvis min mistanke er rigtig…

Sgu træls IHC har så lidt fokus fra LK/Schneider…

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

@Jeppe Buk Jeg har 3 LED dimmer i min installation, og de virker uden problemer og uden skærmet bus kable da de sidder lige ved siden af controlleren. Når du bruger skærmet bus kable, skal du sikre dig at skærmen er forbundet til 0 eller jord i den ene ende og KUN den ene ende. Ellers kan der løbe en udlignings strøm gennem den som kan danne støj og dermed opnår du den modsatte effekt.

Derudover vil jeg gå IHC og HA programmet igennem for at sikre at det ikke er utilsigtet hændelser i de 2 som er årsagen. Tilføj også noget log i f.eks. HA, så du kan se hvornår ind og udgange i FB'en som styre LED dimmerne bliver ændret. 90% af alle IHC fejl er utilsigtet hændelser i IHC programmet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok