Hop til indhold
  • 0

Alm. tænd/sluk på 505D6513


Dennis K
 Share

Spørgsmål

Hej :)

Jeg er helt ny i forhold til IHC, og har måske været lidt for optimistisk i forhold til egne evner til opsætningen :lol: Men man skal jo starte et sted…

Min elektriker har installeret en 505D6513 trådet direkte til mit udendørslys på facaden (tidl. sad der blot en alm. fuga afbryder). Før jeg efterfølgende linkede den, der virkede den fuldstændig som tiltænkt som en alm. afbryder - men kunne naturligvis ikke styres. Efter at jeg har linket den, så evner jeg simpelthen ikke at få den til at tænde og slukke, som en helt almindelig afbryder, på henholdsvis 1. og 2. tryk. Jeg har prøvet diverse funktionsblokke, som kunne give mening (også nogle som ikke gav mening) - med min viden - indsætte et lampested osv.
Den er oprettet som et ‘Kombi relæ 4 tast’. Jeg har fået den til at virke fint på 3. og 4. tryk til at tænde andet udendørslys, som i forvejen var oprettet og programmeret med funktionsblokke på en 820B1250.

Jeg ved at jeg overser noget helt, helt elementært - og når jeg først får den viden/forståelse, så tænker jeg at det går meget lettere derfra :D Jeg har forsøgt at Google mig til svaret de seneste 2 dage, men synes ikke at være kommet tættere på en løsning. 

Er der nogen der kan give mig et skub i den rigtige retning? Hvordan vil det skulle sættes op med ‘Kombi relæ 4 tast’ trådet direkte til en alm. lampe? Den skal også fortsat kunne aktivere de andre udendørslys på 3. og 4. tryk. Det er en visual 3 controller. 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
15 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Der kan være flere årsager til dit problem, men uden selve projekt filen bliver det kun skud i tågen. Det bedste du kan gøre, er derfor at vedhæfte din projekt fil. 
 

Hej Henning

Det vil jeg lige få gjort i morgen. Mit setup er dog på nuværende tidspunkt MEGET simpelt og jeg har pt. fjernet alle forsøg, således at der blot er selve enheden læst ind. 
 

Må jeg spørge; hvis du skulle have den til at tænde en alm. lampe, trådet direkte til enheden som beskrevet i vejledningen, hvordan ville du så gøre det? Simpelthen: 505D6513 -> tryk på 1. tryk -> tænd trådet alm. lampe (som en normal afbryder). 

EE22B930-EBE0-4ECD-B9A2-466B36D55CAC.jpeg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er altid godt at starte med et simpelt setup, når det er på plads kan man arbejde videre.
 

Hvis dit 4 tryk er opsat som stand alone, altså ikke linket til en controller, så vil øverste venstre (ØV) tænde, og ØH vil slukke lyset, hvis der er dæmp i den, vil et langt tryk hhv. øge og sænke lysstyrken. 
 

Hvis trykket er linket, så er det programmet der bestemmer hvad der sker ved tryk. 
 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok