EMNE: Microsoft .NET API/SDK
Facebook Twitter Delicious Digg FriendFeed Linkedin Reddit Stumbleupon MySpace Technorati Blogger Wordpress

Microsoft .NET API/SDK 2 år siden #11654

Hej Alle

Jeg er ny bruger her, og har søgt på forum men kan ikke helt finde svar på mit spørgmål.

Er det muligt at styre sit IHC med et .NET API eller på anden måde fra kode?
  • tgfrules
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder

Sv:Microsoft .NET API/SDK 2 år siden #11660

Nej, Desværre findes der ikke ikke API til controlleren.
Controlleren m. Visual kan dog fjernbetjenes vha de medfølgende java applikationer og via email.

Om man så derigennem kan sniffe sig til et API ... ?

Der var nogen som på et tidspunkt eksperimenterede med at droppe controlleren og styre input og output modulerne direkte fra en linux ting, men det er vist længe siden. Og det understøtter jo så heller ikke wireless.
  • THK
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Venlig hilsen
Thomas

Sv:Microsoft .NET API/SDK 2 år siden #11675

THK skrev:
Nej, Desværre findes der ikke ikke API til controlleren.
Controlleren m. Visual kan dog fjernbetjenes vha de medfølgende java applikationer og via email.

Om man så derigennem kan sniffe sig til et API ... ?

Der var nogen som på et tidspunkt eksperimenterede med at droppe controlleren og styre input og output modulerne direkte fra en linux ting, men det er vist længe siden. Og det understøtter jo så heller ikke wireless.

Og jo mere jeg tænker over det, synes jeg det er en god beslutning LK har taget der. Det er jo trods alt 230/400 volt vi ligger og leger med. Hvis LK skulle stå inde for et API der håndterede disse spændinger, ville det være totalt uoverskueligt hvem der har ansvaret for en evt. fejlprogrammering. Jeg er sikker på at hvis der sker skader i forbindelse med IHC, som det er nu, så vil LK være ansvarlig hvis det er en konstruktions eller software fejl. Det ville de ikke være hvis man selv fik lov til at programmere hardwaren uden om LKs software.
Men, indrømmet, det kunne være fedt at man selv kunne kode til et IHC API

Sv:Microsoft .NET API/SDK 2 år siden #11677

At droppe controlleren vil jeg give dig ret i ingen mening giver.

Men at stille det API som f.eks ServiceView bruger til almen rådighed kan jeg ikke se noget problem i. Du vil ikke kunne provokere "farlige situationer" på den måde.

ServiceView m.m. benytter sandsynligvis SOAP/Webservices, men det sker over https, så det er ikke sådan at "sniffe"....

En anden mulighed er at opbygge et WebView med de funktioner du ønsker at tilgå fra din .Net applikation, og så lade denne benytte dette - Tænk cURL etc.

Til de tidligere udgaver fandtes der vist et IHCService program, der kunne bruges til at sætte og aflæse controlleren "udefra" - Kender det ikke i detaljer, har kun haft V2 controller.

Mvh
hhg

PS: Prøv
https://controllerip/wsdl/authentication.wsdl
som en start... Men det er nok rimeligt umuligt at komme videre uden hjælp/dokumentation fra LK
  • hhg
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder

Sv:Microsoft .NET API/SDK 2 år siden #11686

Tak for alt jeres feedback!

Jeg tror som sådan godt man kan "sniffe" koden fra Java, og portere det til C#. Spørgsmålet er bare om man har lyst til det.

Hvis der var LK's side ikke er lagt op til en god/sikker måde at styre systemet på, skal man passe på med at kaste for meget tid efter det.

Når man samtidigt kigger på prisen, begynder jeg dog at finde IHC mindre gunstig i forhold til mine behov.

Jeg tror jeg kaster mig over Z-Wave der lader til at være billigere, men også have et andet fokus en IHC.
  • tgfrules
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder

Sv:Microsoft .NET API/SDK 2 år siden #11688

Ingen tvivl om at Z-wave er mere "åbent" end IHC. Og jeg kiggede en del på det, inden jeg fik installeret IHC i mit eksisterende hus. Følgende lå til grund:
  • Meget lidt Z-wave materiel i "fuga" størrelsen
  • Få elektrikkere kender til det - svært/dyrt at få installeret
  • Ikke alt Z-wave kan snakke sammen (Der er en årsag til sider som zwaves.dk/wiki/index.php?title=Produkter)
  • Prisen på Wireless IHC og Z-Wave er ca. den samme, måske IHC lidt billigere, men en 1:1 sammenligning er svær, da der ikke er produktmatch

Men omvendt er der jo også Z-Wave komponenter, som jeg savner hos IHC, specielt trådløse PIRs etc.

Nu kører det meste af huset IHC på "lyset", men på sigt håber jeg da på integrationsmuligheder, så de øvrige ting kan komme med.
  • hhg
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder

Sv:Microsoft .NET API/SDK 2 år siden #11738

Fandt lige denne webservice også:
controllerip/wsdl/controller.wsdl

Har ikke kigget på de funktioner der er, men måske man kan bruge det til noget.
  • Kvade
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder

Sv:Microsoft .NET API/SDK 2 år siden #11745

Faldt lige over lidt flere i forbindelse med decompilen:
<Servicepunkt> , <wsdllocation>

"/ws/ModuleService" = "/wsdl/module.wsdl");
"/ws/ResourceInteractionService" = "/wsdl/resourceinteraction.wsdl");
"/ws/ControllerService" = "/wsdl/controller.wsdl");
"/ws/UserManagerService" = "/wsdl/usermanager.wsdl");
"/ws/ConfigurationService" = "/wsdl/configuration.wsdl");
"/ws/TimeManagerService" = "/wsdl/timemanager.wsdl");
"/ws/NotificationManagerService" = "/wsdl/notificationmanager.wsdl");
"/ws/EmailControlLogService" = "/wsdl/emailcontrollog.wsdl");
  • Kvade
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder

Sv:Microsoft .NET API/SDK 2 år siden #11746

Så lykkedes det at lave en funktion (i .NET) som logger ind i controlleren, nu mangler jeg så bare at finde ud af sessionshåndteringen i API'et, da den ikke vil tillade at køre kommando'er til f.eks. tænd/sluk.
  • Kvade
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder

Sv:Microsoft .NET API/SDK 2 år siden #11747

Nu ikke for at være en kedeligPer, men til dem der har tænkt sig at udforske det her, pas nu på hvis i ikke er 100% sikre på hvad i gør, det er altså 230/400 volt der leges med. Jeg har nada forstand på hvad der foregår i den controller, og vil derfor ikke begynde at rode med det.
Moderatorer: gkn76, thomasbl
Tid til at oprette siden: 0.83 sekunder
Joomla SEO by AceSEF